Followers

Tuesday 15 November 2011

Sambut Hari Lahir Suami Lagi

Kali ni sambut bertiga je. Kami 3 beranak sambut ala kadar je. Takdelah sambut, aku cuma belanja suami makan je. Dia request pizza n secret recipe, layankan saje. Hari istimewa dia katenya kan, haruslah si isteri melaburkan sedikit wang. :p

Ondaway nak ke bp mall, Dhia bosannn ibu asek ambik gambar

Sebelum tu singgah secret recipe beli 2 potong kek. Aku ambik cheese kek, suami aku pulak ambik chocolate kek. Dia punya lidah tu tak reti sangat nak makan cheese2 kek ni. Rugi betul. Cheese yang sedap tu dia kata tak sedap. 

Aku punye. Sedap gilo

Kek yang akhirnya ditapau bawak balik juga :p

Lepas beli kek, terus ke BP Mall je pun. Makan pizza kat situ je. Dah lama dah tak masuk summit. Sekarang ni kami laki bini asek layan BP Mall je. Ye lah, BP Mall tu lagi besar dari summit, kedai dia pun banyak yang menarik. Cuma yang tak bestnya, barang2 kat BP Mall semua harga mahal2. Kat summit murah2 je barang2 dia. 

Husband yang bosan menunggu order
*Husband aku mmg bergambar konon muka serius, bila aku dah siap ambik gambo, terus dia gelak n senyum2. cisss*

Aku kengkonon nak tiru gaya husband bosan tp dalam mood senyum

Eh Dhia pun same2 bosan

Kalau makan kat pizza ni kena order mushroum soup sekali untuk Dhia. Eh aku pun suka jugak muhsroum soup. Suami aku je yang bolayan. Alaa dia tu yang pelik2 sikit kat tekak dia tu dia mmg tak makan. Punyalah sedap mcm tu dia tak makan pulak kan. Rugi2. Nasib baik bini dia tak mcm tu. Kalau tak dah rugi sekali. Hehe

Mane lah mushroum soup Dhia ni :p

Dhia suke je mushroum soup + garlic bread. Feveret dia tu kalau makan kat pizza. Tu je lah pun yang aku bagi dia makan tiap kali masuk pizza. Sebab pada aku yang lain belum lagi sesuai untuk dimakan oleh seorang baby yang seusia dengannya. Lepas ni aku nak belajar masak mushroum souplah. Tengok resepi kat internet mcm sonang je.

Sedapnye garlic bread ni

Kegemarannya

Sampai tersandar2

Celebrate kali ni takde meriah mana pun. Kalau tahun lepas siap buat majlis kat rumah buat bbq n makan2. Tahun ni buat kat luar je lah ye. Lagipun malam sebelumnya dah celebrate sama2 family aku kan. Kire bertuah jugaklah suami aku, besday dia sambut 2 kali. Time aku dulu pun sama sambut 2 kali jugak. Dengan family mertua n sambut 3 beranak makan kat kfc. :)

Kek yang kami beli tu tak habis makan pun, separuh pun tak habis sebab dah muak dah makan pizza sorang 3 slice. So kek tadi bungkus lagi bawak balik. 

Sebelum balik, suami pergi beli cd game ps2. Sementara dia memilih cd, aku bawak Dhia ke tempat permainan budak2. Uiii suke je Dhia bila dibawa masuk ke situ. Teruja dia nak naik semua permainan. Tapi sorry ye nak, ibu tak konfiden nak bagi kamu naik mainan yang tak sesuai untuk baby 1 year.

Dhia naik aeroplane!

Sekarang dah tak takut dah naik menatang ni

Siap bertepuk tangan tanda happy

Lain kali kita main lagi ye sayang

Agak2 dia dah puas main, moh le kita berangkat pulang.

Yang best, bukan pulang ke rumah kami tapi pulang ke rumah mak aku. Bermalam di sana. Dhia paling happy sebab ada uncle ada ucu ada auntie nak melayan dia. Walaupun mata dah mengantuk sebab bangun pukul 4 pm, dia boleh tahan lagi sampai pukul 11 pm. Tu pun kena pakse tidur dengan aku. Kalau tak, nak main je kejenye. 

Ok tu saje cerita tentang besday suami saye. Takde meriah mane pun, janji ada moment yang boleh dikenang. Simple tak kisah, yang penting dapat meraikannya bersama2 anak tersayang. 

Pssstttt, nanti bulan 2 besday aku, nak buat bbq lah. Lame dah rasenya tak buat bbq. :)

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers