Followers

Monday, 21 November 2011

Mari Menabung

Ecehh konon menabung sangat. Tapi mmg kuajarkan anak aku tu menabung. Cuma, dia tak reti nak masukkan syiling tu dalam lubang tabung tu. 

Tabung comel ade di depannya :)

Nasib baiklah dia punya ibu yang kretif. :p

Si ibu pun ambik bekas minyak yuyi untuk dijadikan tabung buat Dhia. Sebenarnya Dhia sudah punya tabung sendiri, tapi sebab nak ajar dia masukkan syiling dalam tabung n dia tak pandai, maka aku bagilah bekas minyak yuyi tu untuk dia masukkan syiling2 tu semua.

Tekun dia masukkan satu persatu syiling tu 

Sampai terkangkang anak dara aku ni

Bila dah bagi bekas minyak yuyi tu barulah dia pandai nak masukkan 1 by 1. 

Walaupun dia masih tak mengerti n tak memahami nilai matawang ringgit, aku nak ajar dia dari sekarang betapa pentingnya menabung. Harap2 esok besar Dhia akan menjadi seorang anak yang berjimat-cermat. Amin.

P / S : Inilah yang terjadi bila idea mengarang entry sudah tiada.... :p

2 comments:

Deqna said...

wah manyaknya duit dia... ni lama2 ni mau jadi bukit nie...hehe

Ibu Dhia said...

tak banyak mana pun, ni baru ibu ayah nak start menabung lagi. yang hari tu dah masuk dalam bank dah. hehe.

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers