Followers

Tuesday 8 November 2011

Dhia, Fish & Rabbit

Kejadian berlaku minggu lepas. Lupa pulak hari apa kejadian itu. Malam tu saje je follow ayah dia pergi beli joran dekat kedai memancing. Eh aku mmg selalu jugak follow suami aku keluar. Kate mengada2 + kaki berjalan, haruslah kena gedik2 nak ikut walaupun suami tak ajak. :p

Macam2 jenis ikan ade

Yang bestnya kat kedai menjual alat2 mamancing tu, ada mcm2 binatang. Selain dari ikan n serangga untuk buat umpan memancing, kedai ni ada jual arnab jugak. Bukan arnab je, ada burung, sugarglider, tupai, anak landak, anak ayam, anak itik, hamster n kadang2 kalau ada stok, dia jual kucing parsi!

Dhia kagum!

Kat rumah ada 1 je ikan besar, kat sini ada banyak ikan, sebab tu dia pelik + jakun

Tapi tidaklah ku ambik gambar semua haiwan2 dekat situ. Aku sibuk menjaga anak dara aku tu. Kalau leka sikit pun dia akan pergi masukkan tangan dalam sangkar arnab tu. Ayah dia dah sibuk memilih joran. Lama pulak tu memilih. Kalau bini dia ni shopping lame, pandai pulak dia nk merungut kate orang perempuan kalau dah shopping mmg makan masa. Ehhh awak pun same je!

Dhia suka kalau dibawa ke sini. Sebab dia teruja kot tengok haiwan2 tu semua. Paling dia suka mestilah ikan. Dia panggil ikan mcm ni "Ishhhh". Sebab aku ajar sebut fish, bila dia sebut jadi lah ishh je. Huruf 'F' hilang. 

Happy ada banyak fish

Mase dia dok leka tengok rabbit tu, dia masukkan jari dia dalam sangkar tu. Ape lagi, arnab tu gigitlah jari runcing dia tu. Mujur tak nangis. Terus dia takut nak dekat2 lagi. Fobia le tu. Haha

Lepas kena gigit, terus tak nak dekat2

Tapi masih nak tengok rabbit tu 

Busuk rabbit ni, Dhia pulak asek muncungkan mulut tanda busuk. :)

Aku tak suka arnab, pada aku arnab ni susah nak bela, nak jaga. Leceh kot. Kalau ikan ni mudah sikit dijaga. Sebab tu aku ada bela ikan je. Dah besar dah ikan kaloi yang kami bela. Mase beli tu kecik je halus. Mase tu pun rasenye Dhia belum lahir lagi kot. Mmg kecik halus je mase beli, masih anak lagi. Skrg ni besar gaban! Aku sendiri takut dengan ikan tu sebab besar mcm peha aku ni! Akuarium pun dah tak muat dah. 

Gebu gile arnab ni. Harganye? Pitammmm

Anak dara saye yang dah tembam sikit :)

:)

Hamster pun aku tak suka sebab kalau tak kena cara, mmg mati hamster tu. Sebab dulu adik aku dah berapa kali beli hamster asek mati je. Tak sesuai kot dengan cuaca n suhu rumah kampung? Aku pun penggeli jugak dengan menatang hamster tu. Mcm tikus dah aku tengok!

Eh mcm dah tercerita benda lain pulak. Motif utama sebenarnya nak bercerita tentang Dhia yang teruja tengok fish. :p

Next time kalau ayah datang sini lagi, kita follow ye sayang. Kalau nak lagi best, jom kita ajak ayah pergi zoo. :)

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers