Followers

Friday 4 November 2011

Dah Tak Boleh Dah

Kesian anak dara aku. Dia kan sebelum ni suka sangat main tekan2 button kat tv tu kan. Kadang2 aku tengah syok layan drama ke layan cd ke, dia boleh tekan2 pulak. Dah kadang2 beralih siaran.

Tapi minggu lepas aku dah gantikan kabinet tv tu dengan kabinet yang lebih tinggi. Dia dah tak sampai dah nak tekan2 button tv tu. :p

Dah tak sampai dah bu!

Yang sadisnya, bila dia tak boleh nak tekan2 button kat tv tu, dia akan jerit2. Geram kot sebab kenapa lah dia tak sampai nak tekan2 button tu, selalu boleh je. Hehe

Kami suami isteri mmg nak beli kabinet tv baru dah lama dah, sebelum puasa lagi nak tukar tapi tak tertukar2. Sejak Dhia dah pandai berjalan lagilah semangat untuk tukar kabinet tu meluap2. Tapi baru minggu lepas terlaksana.

Simple saja kabinet baru ni. Tapi yang penting ada drawer 3 layer yang boleh aku letak majalah2 Pa & Ma, majalah Wanita n buku2 cerita Dhia kt dalam tu. Boleh jugak simpan koleksi vcd dalam tu. Ayah Dhia tu suka beli vcd n cd, sebab tu memerlukan tempat simpanan yang lebih ruang. Kabinet sebelum ni kecik n rendah, tu husband yang pilih sendiri n beli sendirian kat kedai sebab masa tu aku keje. 

Kabinet sebelum ni mmg happy je Dhia nak tekan2 button tv 

Sukeee kabinet baru ni. Selain daripada mematahkan hasrat Dhia yang nak tekan2 button tu, boleh buat simpan koleksi majalah aku kat dalam tu. Oh ye, boleh letak frame gambar jenis stand tu jugak! Thank you to my husband sebab belikan kabinet ni. Sayang kamu berkali ganda. :)

Oh ye, selain tu husband beli jugak meja kopi. Tu pun aku suka sebab meja kopi tu besar. Kalau ada tetamu dtg, boleh hidang mcm atas meja tu sbb mmg besar. Pic tak pulak aku ambik. 

Husband pun dah tempah kerusi meja batu untuk letak kat luar rumah. Sekarang kami mmg sedang suka membeli 'harta benda'. Untuk kepuasan diri jugak. :)

Eh eh mcm dah lari tajuk pulak kan. Bedal sajelah labuuuuuu. :p

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers