Followers

Friday 25 November 2011

Manisnya Dia Bila Bertudung

Sebelum ni aku ada pernah cakap yang anak dara aku tu susah nak dipakaikan sesuatu kat atas kepala. Topi ke headband ke mmg susah nak lekat lama atas kepala dia. Kalau pakaikan tudung lagi mengamuk dia.

Budak manis bertudung :)


Eh, bukan aku nak menudungkan anak aku. Saje je lah kan kalau pergi kenduri rumah saudara ke kan, pakaikan tudung kan comel je. Tapi sebab dia merimas, maka tak pernahlah pakaikan.

Akan tetapi semalam aku berjaya memakaikan dia tudung n berjaya mengambil gambarnya yang sedang manis bertudung. Ecehhh manis kata ko. :p

Anak sapelah ni kan

Mulut yang dimuncung2kan

Nampak comel saje dia bila bertudung, macam ibu dia. Tetttt! Tapi mmg betul comel je aku tengok. Nampak pipi dia melayut, nampak tembam.

Mengomel :)

Nampak tembam pipi dia 

Eh eh ngantuk pulak dia :p

Akhirnya berjaya jugak aku capture gambar dia sedang bertudung. Bila tunjuk kat dia gambar dia tu, pandai pulak dia kiss2 skrin henpon tu taw! Lepas tu tak tahu ngomel apa. Mengomel dalam bahasa baby dia tu. Comel je bila mulut dia bising2 mcm tu. Walaupun sepatah haram aku tak paham.

Tapi sekejap je pun tudung tu lekat atas kepala. Tak sampai 10 minit, dah merimas. 

Tu diaaa dah start merimas dah


Sekarang ni aku nak try2 jugak nak ikat rambut dia tapi mmg tak kesampaianlah. Asal nak ikat je dia lari, baru pegang rambut je dia dah lari. Hey mcm manalah ibu nak bagi awak cantik sikit ni sayang.

Rambut Dhia dah panjanglah jugak, tapi sebab rambut dia tu nipis, maka tak nampak sangat panjangnya. Kalau nak diikat dah boleh sangat cuma nanti sejemput je lah kalau diikat. Haha

Entah bila pulak rambut dia nak memanjang. Tapi bila tengok gambar2 dia masa baby2 dulu, nampak comel pulak takde rambut, botak. Tapi budak perempuan mana boleh nak botak2 ni kan. Nanti tak cun pulak. Hehe. Aada orang kata kalau nak rambut lebat n cepat panjang, pakaikan minyak rambut. Aku pakaikan Dhia minyak baby johnsons n johnsons je yang warna pink. Try pakaikan yang jenama lain, tak sedap pulak bau dia. Sebabnya, aku pun pakai minyak rambut johnsons tu. 

Rambut anak korang pulak mcm mana? *eh macam yang baca blog aku ni golongan ibu2 je pulak*

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers