Followers

Wednesday 16 November 2011

Budak Selsema Bersama Ikannya


Waktu ni pagi2 lagi nak ke rumah tok mak dia. Baru bangun tidur, ibu dah ambik gambar dia. Takpe sayang, awak baru bangun tidur pun somel. :)

Dhia di serang selsema n batuk waktu ni. Tapi sekarang dah beransur baik dah, cuma batuk je ada sikit2 lagi. Musim kan sekarang selsema n batuk sebab aku, suami n sepupu Dhia yang baby tu pun diserang selsema n batuk. Kami yang dah dewasa ni takpe lagi, kesian kat si budak2 kecik tu je. 

Mase hari pertama Dhia kena selsema, meragam waktu nak tidur sebab hidung dia tersumbat. Mujur waktu tu sepupu dia selsema sama n mamanya ada beli breath right, mintaklah sekeping. Dan2 pasangkan je tak sampai 10 minit terus dah tak meragam n boleh tidur dah anak aku. Berkesan jugak breath right tu ek. On the spot jugak husband g beli 1 kotak buat stock kat rumah. 

Ini ikan emas saye. Ada 2 ekor. :)

Ikan emas tu ayah Dhia yang belikan. Dia beli 3 ekor, 1 letak kat rumah, 2 ekor lagi dia suruh letak kat rumah mak aku buat Dhia tengok ikan tu. Dhia suka tengok ikan taw. 

Tapi yang sadisnya, ikan emas ni mmg teramat susah nak bela. Tak sampai seminggu dah mati dah ketiga2 ekor. Mujur ada beli ikan laga seekor, yang tu tahan sampai sekarang. Cantik pulak tu warna biru. 

Habis pening ikan tu digoncang2

Takpe sayang, nanti kita beli ikan kaloi k. Nanti bela sampai besar mcm kat luar rumah tu. Dulu beli kecik je masih anak, sekarang ni 1 akuarium besar tu dia yang conquer. Besar gile. Takut kadang aku tengok. Dah lah kuat makan. 

Perasan tak yang Dhia dah tak duduk dekat carseat baby lagi? Dia dah refuse uolls. Terpaksalah aku letak bantal, tilam kat seat tu. Tapi aku pasangkan seatbelt jugak. Dia dah lah melasak tak reti diam. 

Ini entry tanpa penutup. Sekian. 

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers