Followers

Wednesday 2 November 2011

Banyaknya Syiling Dia

Syiling2 ni adalah hasil kerajinan aku mengutip dari beg husband n kocek seluar husband. Suami aku mmg begitu, kalau beli barang tak suka guna syiling, semua dia bagi duit kertas. Tu pasal syiling dia banyak. Kadang2 dia letak tepi tv lah, atas meja lah, dalam keretalah.

Aku sebagai seorang isteri yang rajin haruslah mengutip syiling2 tersebut dan masukkan ke dalam tabung anak kami. 

Bila dah penuh, marilah kita mengira duit tersebut untuk dimasukkan ke dalam bank. :)

Syiling 50 sen yang banyak :)

Aku bawak tabung Dhia pergi rumah mak aku masa hantar Dhia mcm biasa. Kebetulan minggu lepas adik2 aku tak sekolah, cuti. So mintak tolong mereka kirakan duit syiling Dhia tu.

Eh Dhia pun nak tolong kira jugak 

Baru bangun tidur waktu ni 

Setelah dikira, total syiling adalah RM137.45. Banyak jugak. Hasil mengumpul dari bulan 9. :)

Banyak jugak kan. Lepas ni aku pun nak buat mcm suami aku tu lah, kalau beli barang nak pakai duit kertas je. Skrg aku pun dah jadi suka pulak mengumpul syiling. Boleh masukkan dalam akaun anak, itu yang penting. 

Psstttt, tapi kan syiling tu aku tak masukkan lagi dalam bank. Belum punya masa. Aku letak je dalam kereta tu ha. :p

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers