Followers

Thursday 2 May 2013

Badan Dah Kurus Tapi Kurang Langsing

Ha acaner tu? Kurus tapi tak langsing. Ye itulah aku. Ape barang kurus tapi takde cutting badan. Pppffttt

Cutting ada tapi tak berapa cun bacaannya. Haha. Kata orang tak balance ok. Kalau kira BMI lagi laaa tak seimbang. Ketinggian tak ngam dengan berat badan. Ok itu BMI, lain.

Dan korang tahulah aku ni. Bila dah risau dah tak tahu nak buat mcm mana cara nak buat badan jadi langsing, maka google saja jawapannya. Haha. Google punya google, jumpa 1 petua ni. Dan mmg betul mcm korang dah agak, mmg petua yang aku google tu adalah yang mudah dan tak rumit. *pis*

Meh nak kongsi sama meh.

  1. Tumbuk sedikit jintan manis, jintan putih, halia dan lada hitam sehingga halus. Campurkan dengan setengah gelas air dan tapis. Minum air ini sebelum tidur dan amalkan selama sebulan.
  2. Tumbuk segenggam cekur manis. Campurkan dengan sedikit tepung beras, sedikit asam jawa, gula merah, gula pasir dan sedikit garam. Kemudian campurkan dengan setengah gelas air dan ditapis. Minum air itu 2 kali sehari.

Haa pilihlah yang mana korang nak buat. Nak follow yang langkah 1 atau langkah 2? Kalau korang tanya aku, aku sendiri pun tak tahu nak pilih yang mana satu.

Agak agak koranglah, mampu ke aku nak telan bila semua bahan tu dah dicampurkan dan dijadikan air? Tabahlah, bila lagi nak dapat body lawa untuk suami. Baiklahhhhhhh....!!

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers