Followers

Monday, 13 May 2013

Suka Makan Gula Gula

Anak dara aku si Dhia tu, suka sangat makan gula gula, Tak kisahlah lollipop ke, gula gula yang bungkus satu satu tu ke, asalkan gula gula dan manis, dia memang suka. T____________T

Minggu lepas kot, punyalah meradang mengamuk marahkan ibu dia sebab dia nak gula gula tapi ibu tak bagi. Dah bagi gula gula vitamin C tu pun masih nak lagi gula gula manis tu. Aku dah letak dekat tempat tinggi tapi ntah mcm mana dia boleh nampak pulak.

Apa lagi, menjerit jerit lah dia bila nampak bekas gula gula tu.

Dah malam mase tu, around 10.30 pm dah. Aku mmg tak suka dia makan gula gula ke jajan ke bila dah malam sangat sebab nak tidur. Aku takut nanti dia dah makan semua tu n terus tidur, rosaklah gigi dia. Kalau dah malam ko ajak dia gosok gigi, dia tak nak. Dia tak suka terkena air tu, sejuk katanya.

Bila dah dapat gula gula, bkn main happy lagi. Suruh aku bukakkan. Ok bagi sebijik je bukak. Sambil makan gula gula, sambil baring tengok cerita kartun bola kampung. Tak sampai setengah jam, aku tengok dia dah tertidur dah. Mengantuk sangat. Mana tak nya, 1 hari suntuk tak tidur. Geram betul sekarang susah nak suruh tidur siang.

Bila dah mengantuk sangat, makan ini yang terjadi.......

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-











Tidur dengan gula gula depan muka. Kakak kakak... *sambil gegeleng kepala*

Eh puting dia mmg banyak, ada 6 pcs. 1 kat mulut, 1 dia gesel gesel dekat pipi, 1 lagi dia pegang.
Macam mana nak pisahkan ek?

2 comments:

Uni said...

Hai Ibu Dhia, sekadar perkongsian pengalaman saya tentang cara pisahkan anak dengan puting. Boleh baca kat sini ye.

Cara Pisahkan Anak Dengan Puting (Pacifier)

Deqna said...

dhia dhia... tido ngan puting ngan gula2 sekali yer..hehehe..

akak dulu pun susah hati gak tak tau nak pisahkan camne.. tapi lambat laun terpisah gak.. sekarang ni tak tau camne nak pisahkan dia dengan pampers... dah beli potty tapi dia tak nak...

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers