Followers

Thursday 23 December 2010

Takut

Sekarang dekat rumah sendiri pun rasa takut.. lebih-lebih lagi kalau duduk dekat rumah seorang diri bersama Dhia..

ok seperti sebelum ni aku ada ckp Dhia ada diganggu.. aku tak sure dan tak tahu apa yang mengganggu tapi aku tahu Dhia memang diganggu makhluk Allah yang kita tak nampak dengan mata kasar.. wallahuallam..

semalam, abg ipar (abg asben) sms asben tanya ada tak asben masuk rumah dia dan naik siling rumah dia.. dia ckp sebelum ni siling rumah dia mmg ada lubang angin (laluan angin) tapi semalam wife dia ckp lubang tu dah tertutup.. lantas si abg ipar menanya kepada semua org siapa yang ada naik atas siling rumah dia dan tutup lubang angin tu..

jawapan semua org = tak ada sesiapa yang naik atas siling rumah dia.. terus menjadi tanda tanya.. wife dia terus jadi meremang bulu roma.. mahu tak meremang kalau lubang angin tu boleh tertutup sendiri..

malam tadi pulak asben sebelum tidur baca ayat kursi sebanyak 7 kali (diajar oleh ustaz yang dtg ke rumah kami sebelum ni).. habis je bacaan yang ke-7, tiba-tiba je tong sampah dekat dapur tu terjatuh.. walhal kucing pun tak ada.. kalau tikus, kenapa tak ada tanda-tanda tikus tu meratah sisa makanan dalam tong sampah tu?

ok kami abaikan saja dan anggap cicak melanggar tong sampah tersebut (walaupon hakikat tong sampah tu mustahil dijatuhkan oleh seekor cicak) =)

tak lama lepas tu akuarium sebelah tv tu pulak semacam diketuk-ketuk.. terus meremang bulu roma.. aku pandang asben, asben pandang aku.. asben pun meneruskan bacaan ayat kursi lagi..

aku pulak terus berada di sisi Dhia.. perhatikan dia.. sejak peristiwa menangis selama 3 jam tu, tidur malam Dhia adalah berbedung.. sebab dia kerap terperanjat-terperanjat sejak tu.. malam tadi pun dia tidur banyak ngigau.. ngigau menangis lepas tu senyap balik.. kesian sgt..

aku harap keluargaku sentiasa dilindungi-Nya.. amin..

1 comment:

Softtouch [Hanim] said...

Alahai siannyer dhia..kene ganggu....mesti penat dia menangis...cube bc2 yasin ke apa ker..buka lah radio ke kaset ke yg ada ayat2 suci nie...

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers