Followers

Wednesday, 1 February 2012

Tak Baik Taw Kedekut2

Gambar punya lama terperap. Sebelum raya cina, pergi melawat atuk belah suami yang masuk hospital. Kira dah lama jugaklah, 2 hari sebelum raye cina hari tu. Yang cerita pergi zoo masa raya cina pun belum sempat lagi nak update. Ketinggalan betullah. Orang lain dah masuk Febuari, aku masih lagi di Januari. Ekekeke :p

Ni nak cerita pasal anak dara aku tu. Kalau dia makan something yang dia suka, susah nak mintak sikit dari dia. Tapi kejap je lah pun kedekutnya, lepas tu dia akan bagi kita jugak. Tapi bab mainan, dia mmg kedekut. Kalau barang mainan dia kita ambik atau sepupu2 dia main, dia mesti tak bagi. Kena cakap elok2 kat dia "Dhia jagngan kedekut2, kan tak baik", barulah dia bagi orang lain pegang atau main barang mainan dia tu. 

Kalau dia nampak sesiapa pakai kasut atau pegang henpon ibu atau ayah dia pun dia marah. Huiii dah tahu dah barang milik sendiri, ibu atau ayah dia dah. 

Lagi 1 kalau kita ambik baju dia lepas tu kita ckp "Ambik ea baju ni", dia mesti akan terus ambik balik baju yang kita pegang tu lepas tu bawak lari. Cute sangat. 

Tengoklah aksi budak yang kedekut air solivite dia.. 

Buat aksi nakal dia tu 

"Yela, yela, Dhia masukkan balik straw ni"

Srooottt srooottt
 Bila ibu mintak sikit, dia boleh palingkan badan terus :


Tapi skrg dah tak kedekut sangat dah. Sebab mmg kita tak ajar dia kedekut2. Tak baik lah kan kedekut2 ni. Nanti orang nampak, takut orang cakap kita yang ajar anak mcm tu. 

Semoga Dhia tak kedekut2 lagi ye sayang. :)

2 comments:

Pupel Liyana said...

anak kau dah pandai banyak dah :)

Deqna said...

kan....dorang dah pandai jaga/sayang barang dorang kan...

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers