Followers

Monday 6 February 2012

Budak Pemakan Ais

Gambar dirakam waktu pulang dari zoo. Singgah mydin Ayer Keroh nak beli sikit barang. Singgah makan sekali sebab perut dah berbunyi mintak di isi. 

Budak kecik Dhia pun makan sekali. Tapi nasi banyak jatuh ke lantai n meja berbanding jatuh ke dalam mulutnya. Tiap kali pergi kedai makan mmg meja kami paling bersepah. 

Bila nampak ibu minum air ke atau nampak air ibu atau ayah dia mesti laju2 dia nak sama. Tapi kalau air sejuk je dia layan. Geram betul. Dia bukan apa, nak makan ais dalam air tu je. Aku cakap dia budak pemakan ais sebab pantang nampak ais mesti nak makan siap di gigit2. Aku rase dia ikut tabiat aku. Aku pun suka gigit2 ais. Sedap ok bila dapat gigit2. 

Tu dia dok kemam ais

Dap dapnye ais ni

Bukan main lagi gigit2 ais tu

Tapi tidaklah ku berikan dia makan ais selalu. Bila mana keadaan dah tak terkawal dia terjerit2 dalam kedai makan je baru aku mengalah bagi. Kalau kita larang dia masih ok dan tak nangis, maka aku tak bagi dia makan ais. 

Ayah dia pun sangat tak suka tengok anak dia makan ais. Ayah dia pulak yang rasa ngilu. Ehheheehee. Ayah sila guna sensodyne ye. Ekekeke

Bila dah makin besar dah makin banyak gigi, bukan main lagi mcm2 yang dia mintak makan. Anak, anak.....

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers