Followers

Friday, 28 October 2011

Dhia Mandi Kolam

Kejadian berlaku Ahad lepas, 23/10/2011. Tapi baru nak buat entry hari ni. :)

Pergi pun dah petang, dekat pukul 6 rasanya. Sekali masuk je, mak aiii ramainya orang. Hari minggu kan, mmg ramai. Tu yang tak suka pergi petang2 atau hari cuti ni. Kalau pergi pagi ok lagilah sebab orang masih belum ramai n air pun masih bersih.

Bukti orang ramai n air kolam yang kotor. Hijau je tapi tak kotor berdaki la.

Pergi bersama 2 orang kakak ipar aku bersama anak2 mereka. 

Bagi yang tak tahu, jarak kolam air panas ni dengan rumah aku cuma 50 meter kot lebih kurang. Atau tak sampai 50 meter? Dekattttttttttt sangat. Boleh berjalan kaki pun. Walaupun begitu, boleh dikira berapa kali je aku mandi kat sini. Bila dah dekat sangat ni, dah bosan dah kot. :p

Bila dah ramai ni n dah petang, air kolam confirm kotor. Tu yang tak berapa nak gemor mandi petang2 n hari cuti ni. Tapi kolam yang air paling panas tu tidak kotor ye sebab takde sapa berani masuk dalam tu. Boleh melecur kulit taw.

Sepupu2 Dhia

Dhia dipegang oleh kakak ipar aku. Air ni panas ok. Tu pasal Dhia angkat2 kaki.
Tapi masukkan Dhia sekejap je dalam ni sebab aku tak berkenan melihat airnya yang kehijauan itu. Apakah mereka memasukkan air tebu di dalamnya? Atau pewarna? Musykil sebentar aku dibuatnya. 

Jadi sebagai solution, meh kita masukkan Dhia ke dalam :

v

v

v

v

v

v


v

v

v

v

v

v


v

v

v

v

v

v


v

v

v

v

v

v


v

v

v

v

v

v


v

v

v

v

v

v


v

v

v

v

v

v


v

v

v

v

v

v

Masukkan dia dalam baldi!!!

Ini bukan kes penderaan ye kawan2. Masukkan dia ke dalam baldi n masukkan air paip dalam tu. Air kolam tu kotor sangat kan, takut kang kulit anak dara aku tu rashes plak kan. Maklumlah, kulit anak aku tu sensitif sikit. Kalau berpeluh sangat pun dah timbul ruam2 merah. 

Baldi pun baldilah, Dhia tetap happy. Diam je dia kat dalam tu. Cuma bangun duduk je. Takde pulak dia kuarkan kaki dia tu. :)










Dhia mmg suke je main air. Mujurlah kolam air panas ni dekat je dengan rumah, kalau ada kelapangan boleh bawak dia mandi sini.

Tapi kan, minggu ni je dah 3 kali Dhia mandi kolam air panas ni taw! Mentang2lah dekat. :p

2 comments:

eira eixora said...

bestnya dhia mandi kolam. kolam ni kat mana? badan dhia lebih kurang anak saya je. dulu risau jugak sebab badan anak saya tak tembam macam anak orang lain. tapi sekarang da boleh terima. mungkin sebab badan dia jenis kecik.

Ibu Dhia said...

kolam ni dekat Sg Gersik,Muar. haah, badan anak saye ni mmg kecik. Ikut baka mak ayah dia la, mmg kecik. Hehe

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers