Followers

Thursday 20 August 2015

Hari Raya Keempat 2015

Lepas balik marhaban n pakcik aku datang dari JB tu, aku terus balik rumah petang tu. Tapi malam tu datang balik rumah mak aku, tidur sana sebab esok pagi pagi nak kena bangun beraya lagi. Kalau tidur dekat rumah mak aku dah senang tak la kelam kabut pagi tu.

Pagi pagi pukul 7 pagi aku dah kejutkan Dhia Danial dah. Liat bukan main lagi disuruh bangun budak berdua tu. Yela rumah tokmak kan rumah papan, mmg sejuk sangat, sedap tidur mcm dok dalam aircond. Dikejut pun masing masing taknak bangun. Penyudahnya aku yang mandi dulu n siap siap dulu so nanti dorang bangun tinggal siapkan dorang je.


Selfie dulu dengan encik suami #SusahSangatNakSenyumBilaDiajakBergambar #KalauAdaUbatUntukSenyumTolongTagSaya #AlasanTakSukaBergambarTidakAdaKenaMengenaDenganSenyuman


Selfie pulak dengan bujang kecik ni. Dah hensem hensem siap rambut pacak tapi fail pulak ada poteng kat mulut la dik. Pacifier dia tu susah sangat nak pisahkan. Kalau siang mmg jarang bagi dia, mmg sorok. Tapi sbb ni nak menempuh perjalanan jauh, kena bagi supaya dia tak bersilat dalam kereta haha



Rumah pertama yang diterjah.. Sepupu mak aku. Tu yang sebelah aku tu, nampak tak? Owh keluarga pakcik aku (adik mak) pun follow sama. Selalunya kami beraya sekeluarga je sbb adik beradik mak semua dok JB, raya kedua ketiga masing masing dah balik JB, sbb tu tak pernah dapat beraya bersama. Pakcik aku ni pun sbb dah pindah duduk kat batu pahat, so dapat la dia follow. Tu pakcik aku berbaju merah tengah tengah tu, sebelah tu isterinya.

Best sangat dapat sarapan cekodok ikan bilis. Keluar dari rumah pun pagi pukul 8.30 am, mmg belum bersarapan lagi, sekali tu mmg rezeki pulak dapat makan cekodok ikan bilis kat sini. Terima kasih Cik Zai. :)





2 orang sepupu yang kamceng. Sebab lebih kurang je perangai dedua budak ni. Nama pun gigirl, haruslah kamceng, tunggu Wafia beso sikit ye Dhia, nanti boleh main masak masak sama sama. Ko tengok muncung Wafia tu. Hoiiii geram nak gigit je rase. Mana belajo buat muka mcm tu? 



Ni dekat rumah atok sedara pulak. Dah rumah ketiga ni, rumah kedua kita tak selfie sebab kita sibuk tengok tv cerita best time tu hahaha. Dah tengahari dah time ni, dapat singgah kejap tak lama sebab taknak menyusahkan atok sedara nak masakkan untuk kita. Kita makan kuih je n atok sedara gorengkan nugget. Mmg tak bagi dia susah susah masak ke apa.
 



 Hahaha korang nampak tak budak kat belakang tu photobomb? Ye ye la aku berselfie senyum sana sini, bila tengok balik, ada pulak budak tecik kat belakang tu. Masa ni pakai back camera so mmg la tak nampak si kecik tu. Dah besar pun hisap poteng lagi. Hisap poteng time nak tidur je, tu sebab dah ngantuk nak tidur la tu.

 Time ni ondaway pergi ke rumah atok sedara kat Felda Ayer Hitam. Masing masing dah ngantuk sebenarnya. Muka Lan tu bukan mengantuk tapi kan dia mmg susah nak senyum depan kamera? Aku pun ngantuk tapi tak dapat lelapkan mata pun sebab baru nak lelap, mak ayah ajak singgah makan, eloklah sebab perut mmg kosong, penuh dengan biskut raya je. Ucu n Uncle Njang naik sama dengan kami, Dhia happy lah duduk belakang ada kawan.





Yeay dah sampai. Bebudak ni suka lah sebab rumah atok ni ada piano n gitar. Dhia n Wafia ralat main piano je. Danial dia tak jakun pun, dia buat hal sendiri. Tu dia main pistol kakak Sara.


Kakak Sara yang dah besar dah sekolah ni dah kurang tyakut orang. Tapi masih ada lagi takut dia, masa mula mula dia datang kena biarkan dulu, jangan tegur jangan sentuh dia. Nanti lama lama dia ok. Ni aku paksa ambik gambar, terus pandai peace kat tepi mata, kan comel mcm tu. Sayang pulak belakang ada cahaya, kalau tak mesti terang dah gambar ni.



Selfie je kejenye sebab menunggu mak ayah berbual dengan atok sedara tu. Kita ada jugak berbual, tapi dah takde apa nak dibualkan, kita duduk sini tengok anak n selfie je.


Nak balik dah time ni, tengah tunggu semua orang keluar, nak ambik gambar ramai ramai mcm last year. Siap bawak beg sekolah Danial. Isi baju anak anak la, siap mandikan kat sini. Nanti kat dalam kereta boleh terus tidur. Kalau tidur dalam keadaan tak mandi ni, aku tengok pun aku yang rimas. Lagipun mmg peel aku sentiasa bawak baju kalau pergi berjalan mana mana pun. 



Adik aku yang kiri sekali berdiri tu terus gerak balik Perak. Esoknya tu dia dah masuk keje. Dia cuti lama, 8 hari dekat kampung. Tapi dia ambik cuti sebelum raya, so dapat kat kampung sampai raya keempat jela.

Balik tu hujan lebat, sedap la Danial tido. Dhia tak tido sebab Sara nak kitorang, main berdua kat belakang sampai taknak tido.

Eh eh ada lagi laaa cite raya. Belum habis lagi, ada lagi gambar gambar raya dekat folder tu. Heheheehe

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers