Followers

Wednesday 4 September 2013

Gambar Raya 2013 Lagi

Haha tak reti dah aku nak letak tajuk apa. Letak je tajuk yang hampir sama dengan entry sebelum sebelum ni. Tengok dalam folder ada lagi sisa sisa baki gambar raya lepas. Hendak ku delete masuk recycle bin, terasa sayang. Lebih baik aku letak dalam blog kesayangan ni. Masa masa akan datang boleh la aku belek telek balik.







Sepupu kupu kupu.. Budak kecik berdua tu kalau bergambar mmg nak berpeluk je. Takde posing lain agaknya. Sayang menyayang.. Tapi bila dah gaduh, ape pun tak boley!
Dhia mmg suke kalau berkawan dengan sepupu kupu kupu dia ni. Sepupu diorang pun rajin melayan Dhia. Ye la, waktu siang bukan Dhia ada dekat rumah tu. Waktu malam je la ada. Tu pun kadang kadang malam aku tak bagi dia keluar. Duduk je dekat dalam rumah tengok tv. Tapi kalau dah dengar suara sepupu kupu kupu dia semua ni dekat luar, menggelupur la dia nak keluar sama. Oh semua anak saudara suami aku ni mmg duduk sebelah menyebelah rumah aku je. (untuk yang tak tahu)



 Anak bujang aku ni buat hal sendiri je la dia. Suke betul dengan karpet bulu bulu tu. Tapi kalau kat rumah ada budak kecik mcm Danial ni, tak bagus sangat kot ada kar[et bulu ni sebab banyak habuk kan. Nama pun karpet.. Rumah aku mmg nan hado karpet bulu. Karpet biasa ada tapi simpan dalam bilik. Tunggu budak budak ni besar baru pasang. Karpet buluh je la ade terbentang. Lagipun senang kot karpet buluh. Kalau karpet bulu bulu ni air tumpah mmg susah laaa.



Aku ni dapat je peluang mmg mcm ni la keje aku. Tapi Danial selalu tak nak bagi kerjasama dengan aku. Geram betul. Tu dia nak lepaskan diri sebenarnya. Rimas aku pegang. Ye la, dia tengah bz main karpet tadi, aku tiba tiba angkat dia sebab nak amek gambar sama sama. Kakak dia dah sibuk dengan sepupu dia, mana nak heran ibu dia lagi. Ayah mereka lagi la, menolak pulak kita ajak bergambar. Hetchu but i love u more. Hahahaha

Gambar ni semua masa pergi beraya rumah makcik suami dekat Parit Sulong. Malam raya ke-3 kot mase ni. Dihidangkan mee goreng dan sangat sedap. Ye, sedap sebab aku adalah lapar sangat sangat. Siang tu aku tak makan apa pun, makan roti je. Malas masak sebab suami aku kan marhaban. Dia pun dah kenyang makan masa marhaban, malas aku nak masak. Malam tu nak ajak dia makan luar tapi MIL ajak pergi beraya pulak. Lepas tu masa dalam kereta siap cakap nanti lepas beraya rumah makcik dia ni singgah makan sebab aku laparkan nasi. Tapi mmg tak jangka akan dihidangkan dengan mee goreng. Mee pun mee lah janji kenyang. Bukti aku kelaparan adalah aku menambah makan sampai 2 kali.

Dah tu je kot sakit baki gambar raya. Kalau ada lagi nanti upload lagi. Banyak lagi cerita bertangguh ni.. Phewwwww!

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers