Followers

Wednesday 10 July 2013

Salam Ramadhan

Lamenya rasa tak menulis dekat blog kesayangan ni kan?

Alaaa bukan kite nak abaikan blog kesayangan ni. Tapi kita tak punya cerita sangat yang nak dikongsikan. Eh diam tak diam hari ni semua umat Islam dah start berpuasa kan. Alhamdulillah bertemu lagi di bulan mulia ni.

Tahun ni aku rasa lagi teruja nak berpuasa. Faktor umur barangkali. Sebab tu bila umur dah meningkat ni mmg rasa seronok je nak sambut Ramadhan.

Pagi tadi pukul 4.45 pagi dah bangun ketang ketung dekat dapur sorang sorang masak lauk sahur. Sempat lah aku masak ayam masak kicap, sayur sawi tumis belacan dengan telur dadar. Telur tu mmg hidangan wajib sahur aku. Hehe
Ayam kicap tu aku panaskan je, jangan percaya aku nak masak pagi pagi buta lauk berat mcm tu.. Kihkih
Air pulak untuk suami aku buatkan ali cafe.. Untuk aku cukup je soya organic melilea tu. Dap dap

Dah siap hidangkan smua baru kejutkan suami makan sahur sama sama dengan muka toya masing masing. Baru bangun tidur kan, pagi lagi mmg takde mood masing masing. Tapi lepas perut dah kenyang baru boleh main tampar tampar bahu bila main game sama sama. Kahkah

Berbuka hari pertama puasa hari ni suami dah request ayam masak sambal. Malam tadi gigih dia ke kedai beli ayam, sayur, bawang, cili semua. Ok lah suami, i tahu masakkan i mmg memenuhi citarasa anak tekak dan perut u kan. Anything for u sayang. Apa je u mintak i beri. *jiwang tak ingat.. buwekkk!*

Buat semua, di kesempatan ini ingin aku ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan dan selamat berpuasa. Kalau puasa tak kantoi, inshaAllah raya nanti mesti lain mcm dia punya feeling. Trust me!
Muuahhhh!

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers