Followers

Friday 19 July 2013

Iftar Ramadhan KeSembilan

Alhamdulillah hari ni dah masuk hari yang ke 10 kita berada dalam bulan Ramadhan. Sekejap je rase kan? Nanti tup tup dah tiba penghujung Ramadhan dah.. Lepas tu Syawal pulak. Dah tua dah ada anak ni pun masih lagi rasa tak sabar nak beraya..

Hari ni aku terlajak bangun. Adeh.. So tak bersahur laa aku hari ni. Gile betol. Tak tahu kenapa. Walhal malam tadi tidur pukul 10 mlm. Tapi sokay, aku mmg dah biasa pun kalau time puasa jarang bersahur. Kalau bangun pun just teguk air je dengan kurma. Tahun ni tak beli kurma, jawatankuasa kampung aku ada bagi kurma. Rezeki kan, alhamdulillah..

Semalam aku balik kerja je terus amek anak anak. Nak try laa kan boleh tak kalau aku amek anak anak dulu lepas tu memasak. Ok, mmg sangat mencabar. Ko tahu, si Danial duduk dalam walker menangis nangis dekat kaki aku mintak dukung. Geram aku dibuatnye. Kakak dia pulak sibuk main kuali periuk belanga ketang ketung ketang ketung. Aku suruh main dengan adik dia, selambe je dia siap sound "kakak nak masak laaaa" lepas tu makin kuat ketuk ketuk kuali periuk tu semua.. Mmg mencabar laa.. Dah la lakiku lambat balik keje semalam.. Walaupun begitu dapat jugak aku masak sebelum masuk waktu berbuka.. Tu kadang aku fikir, mcm mana ek orang yang anak ramai nak handle anak lagi, nak masak lagi.. Mmg tabik springgggggggggggggggggggg laaa!

Balik rumah je semalam bukak peti dulu tengok ikan apa yang suami aku beli. Ohh ikan selar.. Ok.. Lepas tu tengok sayur.. Dia beli sawi dengan kacang panjang. Ok aku capai sawi.. Keluarkan lobak jugak..

Dan setelah 1 jam lebih bertungkus lumus (sangatttt), dapat laaa masak kenyangkan perut kami laki bini..


Hehehe ini mmg agak wajib untuk menu berbuka dan bersahur.. Aku dan telur dadar tak dapat dipisahkan di bulan Ramadhan.. Hahahaha


Lobak membanjiri sawi sebab Dhia penggemar lobak. Dia suka ratah ratah je lobak tu, sebab tu letak banyak banyak.. Sawi tak payah potong, biar je gitu mcm dekat kedai. Lagi sedappp makan dari hujung daun tu.. Yummih!


Mabelesssss.. Ko kata rupa tak mengancam takpe.. Ape de hal.. Yang penting laki aku makan bertambah nasi ok.. Sedap je tengok dia makan.. Ikan selar masak asam pedas.. Kalau letak serai ni lagi ummmppphhh! Tapi sebab serai takde, takpe kurang 1 bahan penting.. Hehehe

Oh aku masak jugak bubur Danial. Itu mmg wajib hari hari masak untuk dia.. Blender dulu beras kasi hancur sikit, letak atas periuk bubuh pati ayam sikit, bubuh lobak bubuh brokoli.. Suke dia makan..

Hari ni aku balik rumah dulu masak baru amek anak anak dekat rumah mak. Ade kang kalut mcm semalam.. Ape menu berbuka uolls hari ni? Aku dah fikir dah pun.. Hehehehe

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers