Followers

Saturday 20 July 2013

Iftar Ramadhan KeSepuluh

Sekejapnyaaaa dah masuk hari ke 11 kita berpuasa hari ni kan..

Semalam punya lauk berbuka.. All made by myself ok. Yummihhhh sangat sangat!
Aku balik keje je balik rumah terus masak dulu baru pergi amek anak anak dekat rumah mak aku. Tenang je aku memasak mcm selalu.. So mmg sampai penghujung Ramadhan lah aku kena balik masak dulu baru amek anak anak aku. Kalau tak mcm puasa hari ke 9 tu, pengsan aku nak layan si kecik lagi, nak masak lagi.. Mencabar sangat.. Kalau dekat rumah mak tu ada adik adik aku tolong tengok tengokkan diorang kalau mak aku tengah masak.. So mak aku pun ok je lagipun kalau dekat rumah atok dia, diorang ok je taw mak aku kata.. Kalau dekat rumah aku je saja nak buat aku geram ke ape tak tahu laa tu.. Macam macam..


Kacang panjang disulami lobak.. Mcm biase laa kan, lobak tu untuk my sweet lovely daughter yang mentel lagi manje dan mengade ngade tu (amboiii banyaknya istilah untuk kakak). Dia nk mmg penggemar lobak.. Kalau bubur adik dia ada lobak pun dia makan jugak.. Tapi takpe aku lagi suke sebab dia ni susah sangat nak makan nasi..
Kacang panjang campur lobak aku tumbukkan bawang merah bawang putih dengan belacan lepas tu tumis.. Bubuh garam sikit, biarkan sekejap, siap! Aku mmg suke kalau masak sayur letak belacan je.. Sedapppppp sangattt sangattttt!


Ehemm sambal tumis aku yang buat laki aku kahwin dengan aku. Hahahaha poyoooo! Laki aku kan mmg penggemar sambal, so aku kena masak sambal ni betul betul kena dengan tekak dia.. Dia tak suka sambal yang ada rasa manis manis.. So kurangkan gula.. Lagi dia ni tak kuat masin.. Kena kurangkan garam.. Asam jawa pun  kena balancekan tak nak masam sangat.. Just nice gitu..
Cerewet tak? Ye itu adalah suamiku.. Tapi alhamdulillah selama hari menjadi isteri dia, segala masakan aku dia suka.. Kadang kadang siap request suruh masak lagi.. Kalau ko tak happy ke suami ko puji masakan ko? Aku sampai kembang hidung stok nak koyak bila dia puji masakan aku.. (tipu)


Lebihan sotong tadi aku goreng tepung.. Feveret Dhia ni.. Aku pun suka gile sotong goreng tepung.. Kena pulak makan dengan sambal tumis tadi tu, pehhh mmg menangissss sambil makan.. Hahahaha

Hari ni berbuka rumah mak.. Tido rumah mak jugak malam ni sebab kakak aku yang duduk dekat JB balik hari ni.. Tak sabar ok nak berbuka ramai ramai.. Lame dah tak merasa berbuka ramai ramai.. Mesti meriah sangat kan.. Ntah ape yang mak masak untuk juadah berbuka hari ni.. Di saat aku menaip entry ini, aku masih lagi di opis.. T_______________T

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers