Followers

Tuesday 23 November 2010

Beberapa jam selepas melahirkan....

Lepas aku masuk wad semula dari labour room, aku terus je susukan Dhia.. ajaib sungguh kan sbb baby baru lahir terus pandai cari puting nk menyusu..

malam tu aku langsung x tido.. sebab terlalu exicted bergelar ibu & hanya menghabiskan waktu malam dgn menatap wajah Dhia.. mmg mirip ayahnye..

pukul 4 pagi mase tengah susukan Dhia, aku rase mcm jahitan terbukak.. cemas la kejap kan.. :(

then aku letak Dhia kat katil baby, aku pun bagitahu dekat nurse yg ade.. mase aku ckp rase jahitan terbukak, semua nurse kat situ buat muke heran.. diorang tye mcm mane boleh terbukak? ade tgok dekat cermin ke? rase pakai tangan ke? byk soal plak ek.. aku x tengok, x rasa pun pakai tgn cume mmg aku rase benang tu tertarik2..

memandangkan dah pukul 4 pagi & doktor pun x ada yg bertugas, maka aku kena tunggu pukul 7 pagi.. so berjaga lah aku terus malam tu..

pukul 7 pagi masa doktor check dari katil ke katil, aku cepat2 beritahu yg jahitan aku terbukak.. sekali lagi, doktor plak buat muke pelik.. doktor kate die akan check..

2 org doktor check jahitan aku.. aku langsung x faham diorang ckp ape.. yg aku faham doktor tu ckp benang tu x tersimpul elok.. dan yg scary nye, aku kena jahit lagi! OMG!

dan2 tu jugak aku kena jahit.. tanpa bius ok.. TANPA BIUS.. bayangkan aku menanggung sakitnye.. aku gigit baju tp x jalan, akhirnye menjerit jugak aku.. doktor tu hanya mampu say sorry.. byk cantik ko punye sorry.. aku yg azab.. nasib baik cume 2 jarum.. tp walaupon 2 jarum, aku rase mcm nk tercabut nyawe..

sakit sgt mase jarum tu dibenamkan ke kulit tetttt aku.. mase benang ditarik tu lagi maha hebat sakitnye.. (tp sakit lg nk bersalin)

lepas kejadian tu, mase aku berpantang sungguh menjaga cara duduk & berjalan.. takot kalau2 jahitan terbukak lagi.. fuh2 mahu pengsan kalo terbukak lagi..

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers