Followers

Monday 16 January 2012

Penawar Bibir Keringku

Aku ni mmg seorang yang berkulit kering, bibir pun kering, hati pun hati kering. Ehh? Hehe

Oleh sebab kekeringan bibir aku ni sangat tragik sampai boleh merekah2 berdarah, cuma ada 1 je ubat yang boleh aku calitkan.. 

Sumber image : Google

Inilah dia ubat untuk bibir keringku. Dari dulu mmg setia pada vaseline. Losyen dia aku ada pakai jugak. Dah nama pun kulit aku jenis kulit kering kan. 

Vaseline ni bagus kalau sapu kat siku kering jugak. Untuk baby pun sesuai. Ianya 100% petroleum jelly. Bila pakai rasa best je. Pada aku lah best, tak tahu pada org lain mcm mana. Yang pasti, aku amat serasi memakai vaseline ni untuk bibir kering aku. Sampai bila2 pun akan tetap setia pada vaseline.

Kalau nak keluar pun aku calit vaseline dulu baru calit lipstik. Kalau terus calit lipstik, menangislah aku sebab bibir menjadi bertambah kering siap dengan merekah-rekah. Lepas tu bila dah mcm tu, tangan aku jadi tak reti diam dok kopek2 bibir yang kering tu, makin menjadilah dia merekah berdarah bagai. 

Brand lain aku tak serasi, dah pakai lip ice pun sama jugak tak serasi, makin panas bibir aku dibuatnya. Vaseline ni ko beli yang botol kecik 50 gram tu pun boleh tahan berbulan-bulan. Tapi kalau aku yang pakai, tak sampai 2 bulan pun sebab kalau kat office aku mmg setiap jam calit. Duduk dalam office beraircond, lagi cepat kering bibir aku. Sebab tu kena rajin sapu vaseline ni. 

Yang aku punya skrg ni botol sederhana besar yang 150 gram punya, sejak Dhia umur berapa bulan sampai skrg tak habis2, tapi dah tinggal sikit. Beli tak sampai RM15 pun. Tahannya berbulan-bulan. Jangan risau, masih belum expired n takde tulis expired date pun sebab ni kan 100% petroleum jelly & ingredients dia pun cuma petrolatum, so mmg takde expired date kot. 

Bagi sesiapa yang mengalami bibir kering mcm aku ni, silalah cuba pakai vaseline. Dijamin berkesan. :)

1 comment:

Deqna said...

akak pun ada agak vaseline ni.. memang dah bertahun tak habis... satunya sbb memang dia tahan lama satu lagi akak jarang2 pun pakai..hehe

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers