Followers

Wednesday 10 August 2011

Ramadhan : Iftar Hari Ketujuh

Puasa ke-7 aku masak tomyam.. Seafood tomyam.. Sebelum tu, puasa ke-6 aku masak kari ayam tp kelupaan nk amek gambar.. Maka tak dapat lah kongsikan dalam blog.. 

Eh2 ni bukan ke blog untuk anak tersayang aku tu si Dhia.. Nape pulak dah masuk menu masak2 ni kan.. Hehe.. Blog ni je aku ada, jadinya aku nk letak la masakan aku kat sini untuk tatapan aku di masa akan dtg.. Selain tu menambahkan semangat aku nak masak.. Alhamdulillah setakat ni belum lagi jejakkan kaki ke bazar ramadhan.. 

Ok jom skodeng tomyam aku tu...

Seafood tomyam

Letak udang n sotong je.. Pastu ade carrot je.. Dah tu je bahan yang ada dalam peti ais.. Belasah aje.. Janji sedap.. 

Aku kalau makan tomyam ni, yang penting ialah kuahnya.. Cukup tak kepedasan n kemasamannye.. Tang tu mmg aku amek kire sgt2 dlm bab penyediaan tomyam ini.. 

Asben aku suke aje masakan tomyam.. Yang pedas2 berasap telinga lagi dia suka.. Lidah jawa la katakan.. Mmg tak dapat dipisahkan dgn masakan pedas2 ni.. Kami suami isteri mmg anak jawa jati.. =)

p/s : Lame dah terperap dlm draft, baru hari ni nak publish.. Ade lagi belum di publish.. Coming soon.. =)

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers