Followers

Tuesday 26 July 2011

Dah Berseri Telinga Dia

Hari ahad lepas, 24/07/2011, aku pergi tindikkan telinga anak dara kesayangan aku ni.. 

Kalau ikutkan hati aku, mmg takkan lah aku tindikkan sebab aku takut sakit.. Tapi ayah dia merangkap asben aku dok psiko2 aku suruh tindik, aku pun antara pasrah tak pasrah aje.. Ayahnya kata, nanti kalau dah besar lagi dia dah rasa takut nak tindik, dah tahu rasa sakit.. Sebabkan ayah dia berani, ibu dia pun buat2 berani.. 

Muke comot sedang mamam =p

Mase nak kena tindik tu, aku dok baca2 doa.. Takut kate ko.. Haha!! Mcm aku pulak yang nak kena tindik kan.. Aku tak pandang pun masa org tu nak tembak telinga anak aku.. Sekali 'tappp', anak aku cume 'ekk' je, lepas 5 saat baru la dia meraung menangis.. Huhu ibunye terus rasa alaa kesiannya anak ibu!! 

Tindik 1 persatu bukan 2 belah telinga sekaligus.. Tindik sebelah lagi, kepala Dhia dipegang oleh ayahnya, sebab dia dok nak pusing2 kepala dia nak geleng2 tanda protes tak nak kena tindik.. 

Lepas siap tindik je, ayah dia cepat2 dukung then pujuk2 lepas tu dia ckp "Kesian anak ayah, sakit ye".. Hihi.. Mestilah sakit.. Ape la.. Lepas tu dia pulak yang nak rasa menyesal.. 

Tp mujur juga Dhia nangis sekejap je.. Balik rumah je terus dia tido lepas bagi susu.. Bangun tido pun happy je takde tunjuk rasa sakit.. 

Cuma agak mencabar sikit lah bila dia baru bertindik ni.. Tangan dia asek lah nak tarik2 anting2 tu.. Gerammm.. Kite yang jerit2 sebab kite takut tengok.. Ye la, da baru tindik, mahu tak sakit bekas tindikkan itu.. Tapi anak aku boleh selambe je kan dok main tarik2 anting2 dia tu.. Seriau aku menengoknya.. 

Akhirnya berseri jugak telinga anak aku.. Lepas ni kalau keluar jalan, harap takde lagi yang bertanya anak aku tu boy ke girl.. 

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers