Followers

Tuesday 26 July 2011

Budak Manja

Anak aku mmg sgt2 manje lately.. Apekah penyebab die menjadi sgt manje? Mungkin ayah dia menjadi punca.. Haha!! Salahkan suami pulak.. Eh tp aku rase mmg ye kot.. Sbb ape? Kalau aku tinggal Dhia kejap kat ruang tamu untuk cuci tangan aku atau bancuh susu dia kat dapo, dan time tu kebetulan dia balik keje, kompom akan terus dukung anak dara dia tu n bebel2 kat aku ckp aku suke sgt main tinggal2 anak sorang2..

Aduhai encik suami, saye cume tinggal sekejap je, tak sampai 5 minit pon.. Eh2 ntah2 tak sampai 2 minit pon.. 

Ayahnya mmg sgt2 cerewet bab jaga anak.. Anak kena gigit nyamuk n berbekas pun aku yang kena marah.. Adilkah? =(

Ye, aku sayang anak aku jugak.. Tapi ni dah jadi manja sgt3 ni, sape yang susah? Aku jugak kan.. Ayahnya kadang2 je susah sbb kadang2 dia balik keje, anak dah tidur.. 

Skrg ni, anak aku dah terlebih manja.. Aku nak masak pun letak dia dekat bawah atau dalam walker, dia boleh nangis2 kat kaki aku yang tengah masak.. Kan bahaya tu.. Kalau tengah goreng ikan ke ayam ke.. Minyak panas tu.. Letak kat bawah pun dah tabur mainan banyak2 pun tetap kejar kaki ibu dia.. Bila ibu dia duduk bersila sebelah dia, baru senyap n boleh main2.. Aduhai..

Bukan setakat tu saje, skrg ni pegang botol susu pon dah malas.. Ape cer ni? Bile kite bg die pegang, die boleh main2 pulak.. Bile kite pegangkan, eh boleh pulak kan ko minum sampai habis.. Saje je nak menduga kesabaran ibu ko tahap mana.. 

Mujurlah ibu ko ni penyabar jugak dgn anak..

Jom tengok aksi budak manje kesayangan saye.. 

Mule2 bg die pegang

Lepas tu, ko tengok ape jadi? Dia main2 je dgn botol tu..

Bila ibu pegangkan, ehhhh senyum terus ko kan.. Drama betul.. 

Tengok? Terbukti kan anak dara aku ni mmg manje.. Ggggrrr

Tapi boleh pulak ayah dia nak tuding jari kat aku "Follow perangai ibu dia la mengade2".. Eh2 saje je kan nak tido atas sofa kan.. 

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers