Followers

Thursday 15 May 2014

Flat Tummy

Sape yang badan kurus tapi perut agak buncit? Meh sini tengok tips dan cara yang boleh buat perut kempis kembali..

Aku sejak melahirkan anak kedua aku si Danial tu, ku akui perut aku ni membuncit pulak. Lepas tu degil, minum ais lagi. Kebelakangan ni kan cuaca sangat panas, aku tak boleh tahan tengok lakiku teguk air sejuk, aku pun bedal jugak. Lepas tu menangis depan cermin sambil tepuk perut "lemak jahat lemak jahat!! uwaaaa"
Padan la dengan muka aku kan. Hahahaha

Baru baru ni aku timbang berat rasa nak pitam tengok angka tu. 47 kg ok! Hello tak pernah kot aku capai berat tu sepanjang hidup ni kecuali masa pregnant dulu.
Berat normal aku selalu tak sampai 45kg pun. Kegilaan apakah ini?
Berat aku skrg sama berat masa akhir trimester pregnant. Gilo apo? Perut penuh lemak je bukan ada baby.

So aku jadi sangat risau. Skrg ni lepas mandi je aku sapu krim untuk kurangkan lemak kat perut tu. Tapi kalau tak senam tak jaga makan pun tak guna jugak kan. So mari lah kita start bersenam dan menjaga makan untuk hilangkan perut buncit ni. Nak flat tummy laaaaaaaaaaa!!




Ko rase mampu tak aku ikut tips tips ni? InshaAllah di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Semoga success.. Haha ucap kat diri sendiri bagi bersemangat sikit. Malu la dekat encik suami bila perut buncit.. Hahaha

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers