Followers

Monday 29 April 2013

Perut Oh Perut

Lepas melahirkan my epok epok Danial, agak susah aku nak kempiskan perut aku ni. Alahai badan kurus tapi tengok tang perut, menangisi terus aku kat depan cermin. Ape ni ape ni...?? :'(

Mungkin jugak disebabkan aku yang suka meminum ais kan. Pulak tu lepas makan aku terbongkang baring depan tv. Amboi not good sungguh perangai. Dah terbiasalah uolls. Jangan follow tabiat tak senonoh ini, dikhuatiri korang akan menangis sama mcm aku bila berada di depan cermin. 

Lotion panas masihku sapu. Tapi bukan felinna yang tengah famous tu ye. Aku beli dekat kedai jamu je dekat pekan sini. Masa lepas beranak tu mmg terus kempislah kan. Tapi lama lama eh kenapa semakin membuncit perutku ini. Alaaaa tak syok betul. Dah aku jadi segan bila depan suami. Errr :p 

Kalau petua tradisional ada banyak kan untuk kempiskan perut.. Aku ni tak rajin kalau yang leceh leceh dan banyak step. Jadi aku google punya google, aku jumpalah 1 tips mudah untuk mengempiskan perut. Dan aku pun nak kongsikan dengan korang korang semua kalau ada yang mempunyai masalah mcm aku ni kan. Ke aku sorang je yang berperut buncit? 

Ok check it out!


1. Mula-mula, anda bancuhlah segelas air teh tanpa gula. Ya, teh TANPA gula tau.

2. Kemudian, perahkan sebiji limau nipis ke dalam segelas teh tadi.

3. Amalkan meminum air tersebut setiap hari sehinggalah perut anda yang buncit tu kempis.


See? See? Senang je kan? Petua yang mudah mudah mcm ni mmg aku suka. Kalau petua yang step sampai 7-8-9 tu mmg aku terus tak pandang. Haha dasarrrr. Nak perut kempis tapi pemalas. Bila perut dah membuncit, baru ko sibuk nak menggoogle petua. Tapi tu pun petua yang mudah je ko nak follow kan. Ape pon tak boleh!

1 comment:

jaja_NorLiza said...

nak cuba ar...ni masalah kronik kat akak nih... balik ni terus bancuh teh....errr...TANPA GULA ek?? hmmmm

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers