Followers

Monday 1 April 2013

Kuat Berangan

Manalah dia dapat gen kuat berangan ni ye. Tak mungkin dari ibu. Ibu bukan kuat berangan orangnya. *tutup mata*

Kalau depan kamera mmg manjang dia buat aksi. Aksi comellah, pis lah, lentok2 lah. Hey mcm mcm lagi gaya dia buat kalau nampak aku hala kamera ke dia. Amboi kecik lagi dah mesra kamera dia ni. Sok besar tak tahulah mcm mana. >.<



Eh kalau bukan depan kamera pun dia mmg kuat berangan ok. Nanti ambil botol ke apa ke dia buat mcm mikrofon. Lepas tu nyanyi lagu Siti n Hafiz yang demi cinta dalam hatimu. Tapi dia nyanyi lain sikit lirik "emii inta alam atimu". Fuhh kecik kecik dah nyanyi lagu cinta cinta. 

Tu baru nyanyi. Kalau menari mesti takde lain, oppa gangnam style jugak yang bertakhta di hati dia. Apa yang seronoknya pun tidaklah aku tahu. Maybe seronok untuk dia sebab melompat lompat kan menari mcm tu. Si epok epok Danial pun dah pandai nak melompat lompat menari gangnam style kalau ko pegang dia. Lenguh oi tangan aku. No wonderlah muscle muscle aku sudah keluar. *lap peluh di dahi*



Aku tak boleh tinggalkan dia sendirian tanpa melihat lihat apa yang dia lakukan. Macam minggu lepas, dia masuk bilik panjat meja solek, ambik lipstick aku dia pakai. Pandai pulak tu kegunaan lipstick dekat bibir. Nampak aku masuk bilik je terus dia muncung muncung mulut n cakap "antik (cantik) buu kan kan". Geramnyeeeeee rase tapi ku sabar jebat. Pakai pun comot comot. Dah 1 keje mak ko ni nak bersihkan. Nasib baik tak kena baju. *lap peluh lagi*



Bedak compact aku pun dah yilek dia ambik songlap ntah mana letak. Bila di tanya, memanjang dia jawab tak tahu. Semua barang mekap mmg tak boleh letak rendah rendah dah. Semua kena letak tinggi tinggi. Kalau tidak, mesti akan hilang jugak. Nasib baiklah mak ko ni pakai bedak hok murah punye. Tak rase menangis sangat. 

Belum lagi ko tengok dia berangan dengan handphone. Amboi dah lah berangan konon ada pemanggil call, lepas tu pandai pulak dia "Hello, ok ok ni ibu ada, adik dodo (tido), ayah g keje..ha ok ok ekum (dia bagi salam le tu), bye muahhh". Ewah siap bagi muahh lagi. 



Dah besar kan dia, sebab tu dah pandai nak berangan. Mungkin dalam pada umur dia tu kita tak klasifikasikan sebagai berangan, tapi maybe dia nak explore benda benda yang ada di sekeliling dia. Kita tunggu lagi 2-3 tahun, kalau masih serupa, mmg kuat berangan lah tu. Mcm siapa lah ye.. *siul sambil pandang ke awan*

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers