Followers

Thursday 8 December 2011

Dhia Punya Geng

Dekat rumah tok mak, Dhia ada geng yang boleh layan dia main bola. Sape lagi kalau bukan ucu n uncle zaha dia. Mereka tu adik aku yang bongsu n kedua bongsu. Dhia mmg suka main dengan budak 2 org tu. Dan disebabkan selalu bermain dengan ucu n uncle dia yang lelaki, maka dengan budak perempuan sekarang ni dia bolayan. 

Kalau dekat rumah, dengan sepupu lelaki dia yang 2 orang tu n paksu dia je dia suka ajak main. Kalau sepupu perempuan dia, dia buat tak tahu je. Sepupu perempuan dia datang rumah pun dia tak layan n mintak aku dukung je. Cuba kalau sepupu lelaki dia ke, paksu dia ke, wahhh laju je dia terus ambik bola dia ajak main bola. 

Sekarang ni pulak cuti sekolah, sakan lah dia main dengan ucu n uncle dia kat rumah tok mak. Kalau kat rumah sendiri, ada sepupu2 dia n paksu dia. Mmg sukalah dia. Tu sebab aku syak, bila dia berdua ke bertiga je kat rumah dengan aku n ayah dia, dia rasa bosan. Dia dah biasa ada kawan nak bermain sama2. Takkan aku nak bagi dia adik dah kot? 

Uncle Zaha
Uncle zaha ni dah ambik upsr dah, tahun depan masuk tingkatan 1 pulak. Tapi uncle zaha ni lah yang Dhia paling suka. Aku pun tak tahu kenapa, mungkin sebab uncle zaha dia rajin melayan dia main bola?

Ucu
Ha dengan ucu ni, Dhia tak berapa nak suka. Sebabnya ucu dia ni suka sangat cium dia. Anak dara aku tu merimas kalau orang cium dia, tu pasal dia kurang suka ucu dia. Tapi kalau ucu dia main bola, dia datang join jugak. 

Geng Dhia

Time cuti sekolah ni, sakanlah dia kat rumah tok mak, sampaikan kalau petang nak balik tu, dia boleh buat tak tahu je aku panggil dia. Kalau pagi2 datang rumah tok mak pun, dah celik mata dah. Kalau dekat dalam kereta masih tidur, sampai rumah tok mak dia je, terus buntang biji mata. Yang lagi kelakar, terus ajak uncle n ucu dia main bola. Kalau ucu n uncle dia masih tidur, dia kejutkan mereka. 


Adakah budak kecik di atas ini akan kekal berkawan dengan budak2 lelaki je? :p

1 comment:

Nita said...

bg laaa Dhia adik lelaki...hehehehe~

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers