Followers

Monday 27 June 2011

Permainan Budak Zaman Sekarang

Dulu mase aku budak2 lagi, selalu main teng2 je kt tepi rumah dengan budak2 kampung.. Tu dah kire paling best la tu.. Then main lumba2 basikal keliling rumah.. Ade jugak permainan batu seremban.. Eh byk lah..

Tapi zaman skrg? Susah ok nk nampak budak2 main permainan macam tu skrg.. Tak gerek katenye.. Adik aku pun tak pandang lah teng2 ni semua.. 

Jangan kata budak2 je.. Baby2 pun dah demand.. Permainan nak yang mahal2.. Bg permainan biase tu cpt je jemu.. Mcm anak dare aku tu.. Cer try lah bagi permainan yg mmg untuk baby2.. Kompom main sekali dua je lepas tu dah jemu.. Mase mule2 beli je dia teruja n jakun.. 

Handphone ibu jugak jadi mangsa

Tapi cer try ko bg handphone kt dia.. Laju je dia capai.. Tak payah ko bagi la, dia nampak je handphone aku atau ayah die kat atas lantai ke atas sofa ke atas meja kecik je, laju2 dia nk amek.. Bila tak bagi, dia buat drama nangis2.. *pitam*

Kecik lg dah demand.. Kot dah besar esok ni, mintak permainan ape? Silap2 nak main lumba motor.. Oh scary! Haha!!

Bedak ibu jugak yg jd mangsa =p

Kalau nampak ibu solek sikit2 ke bubuh bedak ke kt muka, kompom jugak laju2 nk mintak.. Mmg budak zaman skrg ni lebih hebat.. 

"Saye baby lg, tak boleh nk solek2"

Cer cari baby yg baru lahir yg berbedung selalu.. Ade? Susah ok nk jumpe skrg ni.. Tu baby baru lahir pun dah demand tak mo bedung2.. Same je anak aku ni dulu.. Fuhhh!

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers