Followers

Monday, 20 June 2011

Kecik2 Dah Kedekut

Buntang sampai mate tu taw

Anak dare aku ni mmg lah kalau ada makanan ke barang ke duit ke kat tangan dia, org lain nak amek mmg dia akan mengamuk lah.. 

Nyum2 sedapnye

Mcm minggu lepas, dia dok sibuk nak jagung.. Tok mak dia makan pun dia sibuk nak jugak.. Balik rumah, aku makan pun dia dok mintak padahal kat tangan dia dah ada.. Haizzz


Bukan pandai makan pun.. Dok isap je air rebusan kat batang jagung tu je.. Muke die punyalah happy mcm dapat makan kepsi gamaknye.. 

Aksi bile ibu curi jagung dia

Tapi bile ibu mintak, dia dah kedekut tak nak bagi.. Siap nangis bila ibu dia amek dari tangan die.. Kecik2 lagi ni.. Haippp!! Nanti ibu babap montot tu taw!! Over taw!! Kecik2 baby2 lagi dah kedekut.. Ibu tak ajar pun mcm tu.. 

Sungguh2 punye nangis

Mmg lah dia masih baby, tapi dari skrg lah kena ajar dia supaya jangan kedekut.. Mcm ade la anak sorang hamba Allah ni, umur dah 3 tahun tapi kedekut nauzubillah.. Asalnya mcm ni lah, dari baby dia tak bagi org amek apa2 dari tangan dia, so membawak ke besar ha.. Aku tak nak mcm tu.. Nanti org2 ckp aku yang ajar kedekut.. Ish tak mo di cop mcm tu.. 

Bila da bg balik n ibu ckp "Mintak sikit", ni lah aksinye =p

Ok, ada video jugak.. Comey ok Dhia ngamuk2 tak nak bagi ibu jagung dia.. Siap dengan kaki bagai.. Bijak! =)

video

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers