Followers

Monday 16 May 2011

Belum Boleh Duduk Tapi Ibu Yang Over

Aku mmg selalu over.. Biase lah, anak baru sorang katenye.. Kena lah over sentiasa kan.. Anak belum pandai diri, dah sibuk ajar berdiri, belum pandai jalan, dah sibuk ajar berjalan, belum pandai duduk pun dah sibuk ajar duduk.. =)


Aku ni jenis gedik, tak boleh tengok anak org lain dah pandai merangkak ke duduk ke.. Terus rasa nak tengok anak sendiri punya version pulak.. Mmg gedik.. <----- ayah Dhia pun ckp aku gedik + over.. Tapi ade aku kisah? =p

So hari tu berdua kat rumah dengan Dhia, aku pun meng'ujikaji' anak aku pandai duduk tak.. <---- walhal mmg dah terang lagi bersuluh yg Dhia belum pandai duduk!


Kejap je lah dia boleh stabil lepas tu dah sibuk nak meniarap.. Cpt2 ok amek gambar dia sbb takut dia jatuh.. Sebab aku meng'ujikaji' kat atas sofa.. Tp hari tu aku dudukkan kt sofa kt beranda rumah aku tu, dia duduk lame.. Sebab sofa kat luar tu lembut sikit kot dia punya tempat duduk..


Tak sabar nak tengok dia pandai duduk sendiri, merangkak, berjalan.. Sekarang ni dah pandai maju ke depan.. Laju sgt.. Hari2 dia tolong ibu dia 'mop' lantai rumah.. Haha.. Lepas tu aku yang terhegeh2 sental baju dia..

Takpe lah, lambat ke cpt ke, yang penting anak aku belajar 1 by 1.. Sekarang ni tengah gigih bagi dia makan kismis, madu n kurma.. Bagus untuk otak.. Harap2 Dhia membesar normal seperti kanak2 lain.. Sekarang pun dia dah pandai nak explore.. Keep it up sayang!

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers