Followers

Friday 20 May 2011

Alololo Ayunya Dia


Kalau ada anak girl, mmg best! Sebab boleh melaramkan dia cantik2.. Anak boy pun boleh gak tapi tak lah sehebat mcm baby girl kan.. Siap boleh pakai gown bagai.. Baby girl pun boleh pakai jeans n t-shirt.. Tapi baby boy tak boleh wear gown or skirt..

Ingat lg dulu aku selalu pinjam anak jiran melaramkan dia baju cantik2, buat tocang la, pakaikan headband la.. Best sgt3.. Sekarang ni, anak sendiri yang jadi mangsa.. Sanggup berhabis duit beli baju Dhia every month.. Ye, every month aku beli baju dia... Walaupun kadang2 1 month = sehelai baju.. Dah banyak dah baju dia sekarang.. Sampaikan kalau nak keluar jalan tu pening kepala nak pilih..

Kebanyakkannye mmg baju yang gigirl lah.. Habis lah esok kalau Dhia dapat adik lelaki, mesti aku nak kena beli baju lagi..

Dulu belum ada anak, aku tak suka warna pink.. Tak tahu lah kenapa.. Sampaikan tak ada 1 baju pun yang warna pink.. Bila dapat anak girl je, terus jatuh cinta dgn warne pink.. Dan kebanyakkan baju Dhia adalah warne pink.. Aku pun suka sgt tengok Dhia pakai baju warne pink.. =p

Ke laut dah aku ni.. Haha!! Pic Dhia wear shawl ni aku ambik ahad yang lepas.. Mase tu kebosanan kat rumah dgn si kecik ni.. Tengah lipat kain, ada shawl ni, so try pakaikan.. Pernah pakaikan sekali masa dia umur berapa bulan ye.. Lupe!!


Tapi skrg sgt susah nak try letak apa2 benda atas kepala dia.. Headband ke, topi ke, semua dia tarik.. Ish tak tantek lah syg botak je.. Ibu nak ikat tocang nk buat toncet, rambut awak tak memanjang2 pun.. Ibu nak bagi awak cantik pakai headband atau topi, awak tak suka pulak.. Cepat merimas anak dara aku tu..


Sayang, membesar jadi anak yang solehah ye.. Ibu n ayah akan cuba didik Dhia sebaik mungkin.. Amin!!

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers