Followers

Monday 20 October 2014

Wedding Day Azyan 18 Okt 2014

Ini adalah entry yang tak basi. Yeay!

Wedding day cousin.
Wedding berlangsung di Stulang Laut, JB. Aku pergi dengan mak ayah aku n adik adik aku 2 orang je. Lan tak ikut sebab kat kampung pun ada kenduri kahwin. Yang kahwin pulak kawan dia, sama baya so mcm tak sopan pulak masa kitorang kahwin dia ada, mase dia kahwin ko takde pulak kan. So aku pergi ke JB, Lan kat kampung je rewang lah ape lagi. 

Agak payah ye pergi jauh tanpa suami di sisi. Dhia takpe lagi, boleh handle lagi. Danial tu ha yang ligatnya bukan main lagi. Dalam kereta alhamdulillah dia ok je tak ngaruk ke ape, elok je duduk tengok signboard. Oh, Danial mmg ada hobi pelik sikit, dia sukaaaa tengok signboard. Aku yang penat tengok dia terteleng teleng kepala tengok signboard. 

Nasib baik lah adik aku lelaki tu ada ikut. Kalau tak, habislah shawl aku ke mana, Danial ke mana, Dhia ke mana. Danial tu kalau dah melasak mmg senak lah ko. Aku pun tak terkejar. So Danial banyak diserahkan kepada uncle Zaha. 

Kami sampai lebih kurang pukul 12 tengahari mcm tu kot, just nice sampai terus lunch. Banyak makanan kot. Tapi aku terpaling banyak makan putu mayam dia. Sedapnyaaaaa sampai 3 piring aku makan. Sepiring tu ada 2 keping. Selalu aku beli tu dia punya gula merah berketul ketul, aku kurang suka. Yang ni pakai gula melaka, sedap gile tu yang tak perasan makan sampai 3 piring. 

Lagi menu dia ada lempeng kelapa cicah sambal tumis, laksa johor, nasi beriani, acar buah. Mmg sedap anak tekak aku makan. Dhia makan nasi beriani dengan daging kambing. Anak dara aku tu mmg pencinta kambing. Kalau makan gearbox tu sedap je dia slurppp slurppp sedut pakai straw. Danial pulak aku suap nasi beriani je sebab dia tak suka bila aku gaulkan dengan kuah kambing tu. Yang lain pedas pulak kang menjerit. 

Tapi mmg susah kalau suami takde sekali. Aku nak berposing bergambar dengan kakak aku pun tak boleh. Mata meliar tengok anak je. Anak dia dengan anak aku sama naiknya. Kang leka 2 saat je dah berlari ke depan. Ggggrrrr! So gambar adalah terhad. Ni pun nasib baik adik aku si ucu tu ada snap 2-3 keping gambar pengantin kat HP aku 1 lagi tu. Mmg HP 1 lg kat tangan dia. HP aku dah mmg dalam beg je dendiam. Pengantin bersanding pun tak sempat nak ambik. Orang ramai + gigih menjaga Danial. 

Ni je lah gambar selfie dalam kereta yang ada. Mase ni dekat R&R Pandan tengah tunggu kakak aku datang. Dia pun datang sendiri dengan anak dia Wafia, suami dia pun takde mase tu ada masuk pertandingan memancing. Dah awal awal dia register kan n dah bayar so nak tak nak kena lah pergi kang rugi pulak.




Bahagia sikit bila ada uncle Zaha n ucu tolong jaga anak anak buah. Dorang pun nak berpimpin dengan uncle ucu, mak mak jadi mandur je kat belakang.





Bakal jadi geng bila dah besar sikit nanti ni. Skrg pun dah geng jugak main sama sama. Perempuan kan. Nanti besar sikit main solek solek la tu sama sama.


Danial yang masa mula mula sampai dia pening tengok orang ramai. Dia kan suka nak menjelajah sana sini mana reti duduk diam diam. So peluk la dia kaki uncle dia tu sambil tengok orang lalu lalang. Hihi



Dukung je lah, asek peluk kaki uncle je sampai orang tu nak berjalan pun susah. Dah didukung pun tengok la reaksi dia tu, masih dalam keadaan keliru. Hahaha





Anak dara aku ni tak susah. Dia mmg suka kalau pergi kenduri kahwin. Dia suka tengok pelamin, dia suka tengok pengantin. Paling dia suka, tengok orang main kompang. Ni bergambar atas pelamin pun dia yang request ni. Pengantin belum rasmi lagi, dia dah rasmi dulu. Aku suruh berdiri je dekat depan kerusi tu, eh tak terima dia, dia kata "nanti tak cantik, dhia nak duduk kat kerusi ni mcm pengantin" T_T





Unik. Pengantin lelaki sampai terus dibagi duduk dekat meja makan depan pelamin ni n terus makan. Lain dari yang lain mcm kenduri kahwin yang aku pergi sebab selalunya pengantin akan bersanding dulu n baru makan. 

Ape pun, selamat pengantin baru buat Yan n pasangan. Sorry tak dapat nak jumpa wish selamat pengantin baru sebab sibuk melayan kerenah anak anak tekak. Semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat. Cepat cepat jadi mak. Happy wedding day Yan!

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers