Followers

Friday 24 October 2014

DIY : Goodies Beg

Mase birthday celebration Dhia n Danial hari tu, aku terlebih rajin n excited so aku buatkan goodies beg untuk bebudak yang datang nanti. Mula mula ingat nak bagi sekali kat orang dewasa, tapi bila tengok bilangan tetamu yang hadir, mcm tak cukup kalau nak bagi dekat orang dewasa sekali sebab aku buat lebih kurang 80+pcs je. Tak sangka ramai sudi hadirkan diri. Tahun tahun sudah tak seramai mcm tahun ni sebab tu lah aku prepare pun tak banyak.

Tahun tahun lepas pu takde nak buat goodies beg ni. Tahun ni tetibe pulak teringin nak buat. Alhamdulillah walaupun last minit punya idea, tapi dapat jugak aku siapkan. Betul betul sampai last minit, petang sebelum majlis pun aku kerahkan adik adik aku buat goodies beg ni.



Mintak tolong akak aku buatkan n send bagi aku by skype. Aku cuma edit sikit sikit je kat tulisan tu. Hihi


Print banyak banyak, balik rumah terus jalankan operasi menggunting n menampal. Tapi masa nak buat ni mencabar betul si Danial asek "curi" gam aku bawak lari. Dhia pulak asek belek gambar Elsa tu. Dia kan mmg peminat cerita frozen. Bila cakap ni untuk dia, suka la dia. Excited betul dia masa aku buat benda alah ni.


Mcm simple sangat so aku buat tq tag untuk diikat dengan tali. Aku edit pakai photoscape je. Simple mcm ni aku pandai lah. Lepas print aku gunting n gam kat tengah tengah. Kiranya depan belakang ada muka budak berdua ni. Lpeas dah gunting, susun elok elok atas kertas laminate ni. Dah laminated, gunting lagi n punch kat atas hujung gambar bebudak ni.


Tadaaaa yang ni baru separuh siap.


Jadi beginilah goodies beg DIY aku. Ok lah lawa lah jugak di mataku. Yang penting buat sendiri tu lagi puas hati.


Kerahan tenaga secara paksa telah berlaku. Ni hari Sabtu petang, mmg aku suruh adik adik aku datang tolong apa apa yang patut. Nak harap aku dengan Lan je mmg tak siap keje keje nanti. Lagipun banyak suruh jagakan Dhia n Danial je. Pagi tu aku beli lagi jajan jajan sebab nak tambah lagi goodies beg. Buat kat bilik aku sebab eksen pekerja aku ni, nak buat keje dalam aircond je.


Gemuk dan sendat. Kalau penuh lagi kompem susah ikat. Boleh terburai silap silap. Haha


Isi perut goodies beg. Mula mula isi goodies beg ni cuma coklat, corntoz, coco bin, lollipop n sumi. Tapi aku rasa mcm sikit sangat so aku beli lagi jajan jagung binbin tu dengan gula gula coklat cloud 9 aku bubuh 3 bijik setiap beg. Ok lah untuk bebudak. Ingat nak isi buah tapi fikir balik takpe lah next next year boleh buat. Tahun ni pestime buat goodies beg, kita bagi jajan jajan je. Ada rezeki boleh buat lagi. Yang penting aku mmg seronok dapat buat sendiri. Ni tahun depan Dhia dah sekolah ni mesti aku nak buat goodies beg jugak bagi kawan kawan dia.

Haha tahun depan punya siap dah berangan skrg. Biasa lah dulu dulu kecik mana dapat merasa benda benda mcm ni. Dulu kecik aku sekali je sambut birthday jemput kawan kawan jiran tetangga. Mase tu aku darjah 3 ke darjah 4 mcm tu. Seronok sangat feeling dia tu. Sebab tu skrg ni buat kat anak anak. Dulu tak dapat merasa, skrg turn anak anak lah kita buatkan, sekurang kurangnya merasa seronok jugak tengok anak anak happy.

Ok dah tu je, bye!

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers