Followers

Thursday 23 October 2014

Sambutan Hari Lahir Dhia & Danial

11 Oktober 2014 yang lepas sambutan ni berlangsung.

Tahun lepas buat bulan kelahiran Dhia iaitu bulan 9, tahun ni kita buat bulan kelahiran Danial pulak. Lagipun salah 1 sebab, bulan 8 baru je buat open house raya. Sebab tu kita anjakan sikit. Mula mula nak buat masa hari raya haji. Tapi fikir punya fikir kita postponed lagi seminggu. Sebab abah mertua aku pun ada buat ibadah korban ni. Siang dah semestinya bz dengan ibadah korban ni. Takkan siang dah sibuk sibuk tu aku pulak nak menyibuk jugak masak masak buat birthday celebration malamnya kan. Tak patut tu sebab tu kita postponed. Lagipun just nice buat 11/10 sebab Danial punya birthday 13/10 :)

Mula mula tak pasti nak jemput berapa ramai. Main jemput je. Lan dah semestinya jemput kawan kawan motor dia. Dia kan ade kelab motor retro, konvoi merata. Ramai jugak kawan kawan motor dia ada dekat 30 orang. Kawan kawan aku lagi, sepupu sepapat, famili aku n famili Lan, sedara mara yang dekat dekat pun jemput jugak.

Beli mee 12 kg, langsai ye. Mula mula beli 8 kg je, dah petang tu tengah masak sekali terfikir kalau tak cukup mcm mana, tambah beli lagi 4 kg jadi total 12 kg. Nasib baik beli, kalau tak mesti tak cukup. Aku masak mee bandung je. Beli rencah mee bandung siap siap. Aku beli 3 kg. Sekilo dia jual RM20. Senang tinggal bubuh air je. Tapi aku terbubuh banyak air, kuah jadi cair. Aku rebus kentang 12 biji kasi lenyek n masuk dalam kuah tu. Dah masuk kentang pun kurang pekat, aku masukkan pulak kacang tanah kisar. Tapi still sedap walaupun agak cair kuahnya :p

Selain mee bandung, kakak Lan orderkan kuah mee rebus. Kuah sahaja sebab mee pakai mee yang aku beli je senang. Menu lain ada otak otak aku order 150 pcs, tak sempat jamah dah langsai dah. Puding karamel pun ada aku order 2 bijik dengan kawan aku. Ada jugak kuih popia sira pedas (kakak Lan sponsor) n aku order apam coklat dengan kakak ipar aku (isteri abg sulung aku). Buah pulak buah tembikai yang di sponsor kakakku. Owh mak mertuaku pulak buat sate daging. Kawan office chinese aku pulak sponsor sebijik kek tiramisu. Alhamdulillah murah rezeki Dhia Danial tahun ni banyak makanan. Tq alls yang sudi sponsor untuk birthday party ni. Sayangnya tak ambik gambar. T_T

Ok sebabkan gambar tak banyak, ini sahaja gambar potong kek yang ada. Ni pun ehsan dari kakak Lan. Gambar tak clear, aku dah edit habis light pun masih tak dapat nak clearkan. Nasib baik ada gak gambar. Kalau tak, takde lah kenangan di masa akan datang. Tahun tahun lepas ada jugak gambar. Tahun ni lupa langsung nak ambik gambar. Apa yang aku ingat pun tak tahu. Dah bz sangat kot tu yang jadi lupa nak pass HP bagi adik aku untuk snap kan gambar. Sobss T_T






Dhia happy lah potong kek ni. Pulak tu budak budak ramai nyanyikan dia lagu happy birthday, lagi suka dia. Danial je yang buat tak tahu je. Dia ape peduli potong kek ke apa ke, dia lagi suka nak berlari atas jalan tar tu. Tak boleh stop kalau dah kasi lepas pakai kasut taw. Tu pun aku "curi" dia sekejap untuk potong kek. Tapi dia taknak potong pun, pegangkan pisau potong kek pun dia taknak, sudahnya kita posing je lah depan kek tu.

Oh kek yang atas ni aku beli sendiri. Pasal kek pun boleh terlupa, dah petang puul 3 mcm tu baru pergi beli sekejap. Entah apa yang aku ingat sampai kek pun lupa. Tiramisu yang kawan aku belikan tu kita simpan untuk tetamu yang datang kemudian. Sedap yang tu, aku makan sesudu je, tu pun cuit kawan punya sikit.

Alhamdulillah berjalan lancar walaupun sebelum start majlis hujan lebat. Kami suami isteri dah risau dah kalau hujan tak stop. Ye lah, kawan kawan motor suami tu nanti mcm mana nak datang kalau hujan. Alhamdulillah hujan turun sekejap je dalam 15 minit lepas tu dah stop. Syukur..

Terima kasih kepada yang menjayakan majlis ini secara langsung atau tidak langsung. Terima kasih yang sudi beri hadiah n "angpow" pada Dhia Danial. Panjang umur murah rezeki kita buat lagi tahun depan, inshaAllah. :)

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers