Followers

Thursday 31 January 2013

Sangat Teruk

Sejak melahirkan si bongsu, aku terus kena sembelit. Bukan yang biasa, bukan yang boleh ditahan. Sangat teruk aku rase. Dulu masa lepas bersalinkan kakak Dhia, aku sembelit jugak tapi tak teruk dan tak lama mcm skrg ni. Ni Danial dah nak masuk 4 bulan pun aku masih sembelit. Teruk. 

Belum lagi pergi ke klinik untuk tanya tentang masalah aku ni. Sebelum ni aku bergantung pada pil je. Malam sebelum tidur telan 2 bijik, esok pagi mmg akan membuang. Tapi, memulas2 lah rasa sakit perut. Memulas mcm ko salah makan something. Aku habis makan 2 papan je lepas tu aku stop sebab tak tahan perut memulas. 

Pil tu pulak takdelah aku makan hari2. Berselang hari aku makan. Kadang 2 hari sekali, 3 hari sekali. Tapi jangan over 3 hari, kang aje kang aku menangisi bila nak membuang. Haha

Mmg geli kan entry ni cerita pasal ni tapi aku nak share je sebab sebelum ni aku takde apa2 masalah sembelit pun. Lepas bersalinkan Danial je aku kena. Teruk pulak tu. Mmg sedihlah rase.

Siap terfikir sampai aku tua ke kena sembelit ni. Oh tak sanggup ok.

Sekarang ni aku bertukar dengan minum fibre je. Beli dekat farmasi. Minumfibre ni alhamdulillah hari2 membuang tapi tu lah, nak kena bergantung pada fibre @ ubat je ke? Tak seronok ok. Tak natural sungguh. Hahaha 

Perisa oren

Kalau korang ada petua ke tips ke, tolonglah share dengan aku. Mohon sangat. :(


No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers