Followers

Thursday 31 January 2013

Macam-Macam Peelnya

Kakak Dhia tu sejak makin membesar ni, mmg sangat menguji kesabaran aku. Kesabaran bapaknya pun teruji sama. Tok mak dgn tok ayah dia je masih belum diuji kesabarannya. Maklumlah, Dhia dengan atok dia sangat baik. Mana yang atok dia larang pun dia menurut perintah je. Cuba kalau ibu dia, eh dia makin jeling2 pulak kita. Siap main ekor2 mata taw.. Tajam jelingan dia.


Sekarang ni dia sikit2 taknak kawan. Kalau aku marah dia sikit je terus taknak kawan. Tak pun kalau aku sayang adik dia lebih2 pun dia taknak kawan. Macam minggu lepas, aku main cak baa dengan adik dia, sado2 je dia datang sebelah aku "bu, nanak awan bu".. Aku senang je jawab "taknak kawan sudah".. Tapi lepas tu aseklah ulang ayat sama. Lepas taknak kawan, taknak kawan lagi. Stress aku dibuatnya. Cuba kalau aku yang cakap taknak kawan dekat dia, terus dia nangis. Eleh dia taknak kawan dengan kita takpe, kita taknak kawan dia tak boleh pulak, siap nangis2 pulak. Ngade taw! 

Kalau bergambar pulak, amboiii bukan main siap buat duck face lah, jelir2 lidahlah. Lepas dah ambik gambar, bagi dia tengok, sukalah dia siap request ambik lagi gambar dia. Perempuan sangat kan. Eh mmg dia perempuan pun. Hehe




Lagi satu kan, Dhia ni penggemar sangat menggosok gigi. Kalau nak cuci berak pun nak gosok gigi jugak. Ko bayangkan, ada 1 hari tu dia berak 2 kali, mandi 3 kali, so total 5 kalilah masuk bilik air kan, sama jugaklah dengan gosok gigi. 5 kali jugak dia gosok gigi. Dahlah sibuk nak gosok gigi sendiri, tak bagi aku gosokkan. Tapi ada 1 kejadian dekat rumah tok mak dia, sibuk nak gosok gigi sendiri, lepas tu gigit2 berus tu sampai tercabut berus tu dan terus dia tertelan. Haaaa meraunglah sebab tersangkut dekat tekak dia kot. Nasib baik mak aku jolok2 dapat keluar. Aku fikir dia fobialah kan, tapi sekejap je pun, lepas tu buat lagi. Aku dah 3 kali tukar berus dia tu. Semua kejap je jahanam. Mana taknya, suka di gigit2. 


Botol bedak pun dah tak boleh nak letak sepah2 dah. Kena letak tinggi2 yang dia tak boleh capai. Kalau tak, habis 1 botol bedak boleh dia tuang atas lantai. Lepas tu karang letak dekat pipi dia lah dahi lah tangan, kaki semua2 lah. Dah tonyoh2 bedak tu sampai mcm opera cina, kang cakap dekat aku "bu, antikkk".. Ye lah sayang, cantik sangat! Tak boleh bagi dia nampak lipstick aku atau lip balm aku. Bahaya. Hari tu ambik lip balm aku baru beli, dia conteng dinding rumah pakai lip balm aku tu. Nasib baik lip balm, tak nampak kesan sangat. Kalau lipstick? Terus aku pengsan agaknya. Haha. Sebut pasal conteng dinding, habis jahanam dah dinding rumah aku dia conteng pakai marker pen. Nak marah tapi salah aku jugak sebab letak marker pen sepah2. 

Serupa opera cina..

Hasil seni Dhia itu..

Nak cerita pasal Dhia ni, mmg banyak sangat perkembangan dia ni. Tambah2 lagi dah besar ni. Ikut tahun, dah masuk umur 3 tahun dah bulan 9 nanti. Rasa mcm sekejapnyaaaaaaaaa masa berlalu. Besar dah anak aku. Semoga membesar menjadi anak yang berjasa kepada agama, bangsa dan negara ye puteriku sayang. 

* Semua pic aku ambik dari instagram aku ye *

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers