Followers

Wednesday 19 January 2011

Cerita tentang demam dan MC

Hai3.. bersiaran kali ni dengan mood demam..

ok, saye adelah demam.. srot srot (sedot hingus).. kesian saye.. eh! kesian jugak pade Dhia sebab bila ibunye demam, air susu adelah tidak sedap.. aseklah merengek je semalam.. kite sumbat je nak bagi susu tapi dia refuse.. aku suspek mesti susu jadi tak sedap bile badan kita demam..

kalau dia isap pon mulut dia akan bising.. ek ek ek.. selalunye x pulak begitu.. ape boleh buat sayang.. ibu tak mintak pun nk demam ni.. alhamdulillah hari ni demam dah kebah.. tinggal lagi selsema dan batuk tu je nakal tak mahu kebah2..

batuk menggila ko tahu.. batuk yang jenis tak berkahak tu.. masyaAllah kering gile tekak aku ni rasenye.. sakit perit pedih sangat bile batuk tu.. tekak sangatlah gatal.. mcm nk ambik air panas menggelegak tu terus minum.. bagi mati semua kuman tu..

semalam ambik MC.. dapatlah 1 hari.. nasib baik tak kena cucuk montot.. haha!! itu doktor ckp aku demam biase je so tak perlu cucuk mencucuk.. suhu agak tinggi lah jugak.. 38.2 darjah celcius.. dulu mase belom ade anak, demam sikit dah mengada-ngada tak boleh buat ape2.. cume baring depan tv.. kalau boleh nak makan minum buang air semua kat situ sebab malas nak bergerak.. ye lah, bila demam, kepala pun pening maaaa..

tapi since ade anak ni jangan harap lah ko dapat buat gitu ye.. terus kena seligi dengan laki.. muahaha!! tidaklah begitu.. asben saye bukan jenis mcm tu ye.. ye lah kan, tak kan ade anak kecik ko nk baring je depan tv tu.. sape nk mandikan tidokan dia semua.. ish sungguh tak mitahli taw kalo mcm tu.. walaupon pening2 ni kan tetap lah layan anak dengan baik.. tapi bila kite tak sihat lah anak pun sama meragam kan.. mencabar kesabaran jugak lah semalam.. tapi sabarkan hati jugak..

sudah lah demam, makan ubat terus mengantuk tahap gaban.. datang anak sedare buat bising dekat rumah kite.. terus hati panas.. main jeling2 je dengan budak2 tu tapi langsung tak jalan.. siap nyanyi2 buat konsert free.. hampeh sungguh.. sudahlah tu, bila kita tido boleh kejutkan kite sambil goyang2kan badan kite suruh kite bangun.. dengan anak aku sekali terbangun.. kalau adik aku yang buat tu konpem dah makan pelempang dengan aku.. tak hormat privacy org lain.. agak2 lah kan kite tido, tak sihat, jangan lah bagi anak menyeberang rumah kita.. nak masuk boleh tapi jangan lah bising.. anak aku nak tido pun susah.. nasib baik aku keje, anak pun mak aku yang jaga.. kalau aku tak keje, hari2 anak aku tak boleh tido agaknye..

eh melalut pulak.. haha!! nak komplen jugak tu.. eh mesti.. ok berbalik pade cerite demam.. hari isnin malamnye tu aku dah pergi klinik panel company aku keje ni.. doktor tu nak bagi MC tapi aku tak mau alasan nak jadi pekerja rajin di awal tahun.. tapi akhirnye pagi selase tak boleh bangun jugak.. terus pergi klinik KK pulak mintak MC.. dapatlah 1 hari.. jadilah tu.. untuk sembuhkan demam aku ni kan.. makan ubat terus alhamdulillah ok.. sekarang masih batuk + selsema + pening.. tapi boleh bertahan lagi.. tak mahu lah cuti lame2.. minggu depan nak cuti lagi.. sebab ape nk cuti?? later2 aku ceritekan..

itu saje laporan hari ni.. sekian.. =)

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers