Followers

Tuesday 24 July 2018

RAYA KEEMPAT 2018

Sebenarnya sama je rutin tahunan raya ke-4 ni.. Cumanya tahun ni tak pergi rumah atok sedara kat Kluang tu sbb mak ayah aku n adik beradik lain dah pergi masa raya pertama tu. Raya pertama aku mmg tak boleh nak ubah tradisi. Ptg mmg ikut famili in law beraya pulak kan. So aku mmg tak jin pergi Kluang tu. Jadinya raya ke-4 ni cuma pergi 3 buah rumah je.. Pergi pun dah lepas zohor, pukul 5 dah gerak balik. Tak penat pun hihi

Kakak Dhia ambikkan gambar adik Danial.. Ikut mood dia jugak kalau nak ambik gambar ni.. Ni mood tengah baik sbb tu elok je sengih bg kejesama.

Ni ayah yang ambikkan gambar. Time ni ibu masih kat depan cermin hihi

Masa kat rumah pertama.. Muka aku dah setalam kan? Lakiku tu takyah diherankan, mmg suka cmtu

Anak dara ni mmg mcm ibu dia suka sangat selfie







Pandainya adik buat pis 

Tak kasi chan ye dik.. Baby belum keluar ni mmg adik lagi.. Kdg kdg panggil abg.. Dia pun mmg bahasakan abg.. "Ibu, abg nak susu" 

Tengok la bujang tu.. Kita ajak gambar sama sama dia tak nak.. 

Eh anak dah tak kacau, laki pulak buat pasal 

Dah lah kakak, malas lah ibu






Uma last uma nenek sedara.. Cuaca redup je masa ni takde matahari pun..

Danial mmg kemanjaan sangat dengan ibu dia.. Jap lagi turun pangkat tau dik.. 



Aku dah agak capek jugak sbnrnya sbb bwk perut kan hihi
Mcm tu jelah rutin tahunan raya ke-4.. Ni mmg 5 beradik je yang ada.. 4 orang tu bujang lagi.. Yang lain semua raya ke-3 dah balik rumah mertua pulak.. So aku jelah yang dah berkahwin yang ikut sbb rumah dekat.. Malam tu beraya lagi 2 buah rumah makcik belah laki aku.. Nasib baik masa ni awal jugak balik.. Kalau tak mmg tak dapat follow lah malam tu.. Tak sanggup aku..

Raya ke-2 & ke-3 tak ke mana mana sbb kampung ada marhaban lelaki & budak budak. Raya ke-2 turn rumah aku. Aku masak mihun goreng aje. Malam raya ke-2 lepak je kat rumah tengok tv n layan budak budak main bunga api. Malam raya ke-3 beraya rumah pakcik laki aku. Biasanya mmg rutinnya mcm tu sbb siang dah sibuk dengan marhaban kan.. Aku ok je weh suka je beraya ni.. Cuma tahun ni aku pregnant, cepat penat n letih.. Kaki pun senang bengkak..

Marhaban budak budak lelaki.. Dorang turn trip ke-2.. Trip pertama org lelaki dewasa.. Trip ke-3 budak budak perempuan.. Dhia pun ikut marhaban budak budak.. Kakak sepupu dia yang bawak.. 

Tak ramai sangat pulak budak budak ni

Asek cakap nak mekap je.. So masa marhaban ni aku mekapkan dia.. Suka la dia.. 
 Nanti up entry marhaban perempuan pulak dengan raya JB. Lepas tu berharap supaya aku rajin buat entry suka suka lagi.

No comments:

Dhia Fitriah

Lilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Afiq Danial

Lilypie Kids Birthday tickers

Kami Hidup Sebumbung

Daisypath Anniversary tickers